Hlavní navigace

Zuno Bank (ne)plní sny. Žádný z šéfů v ní nevydržel déle než půl roku

2. 8. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

V Zuno Bank mají mezery v lidských vztazích. Vypadá to, že se rozcházejí představy akcionářů a klíčových manažerů banky.

Půl roku. Taková je zhruba doba působení generálních ředitelů Zuno Bank. Při jejím spuštění 11. července 2011 tehdejší generální ředitel Miroslav Střihavka vydržel na postu jen do konce roku 2011. Podle lidí z banky byl jeho nástup jeden velký omyl. Nový šéf Tomáš Kuna nastoupil k 1. 1. 2012 a k 31. 7. 2012 také skončil. 

Bez mluvčí, ale s mluvčím

Fluktuace však není jen v řadách ředitelů Zuno Bank. V polovině února 2012 ze dne na den skončila tehdejší tisková mluvčí Pavla Renčínová. Podle informací serveru Měšec.cz byl oficiálním důvodem zrušení pozice tiskového mluvčího a nahrazení této pozice PR agenturou. Zrušení zaměstnanecké pozice ze dne na den však není standardním krokem jakéhokoli zaměstnavatele. Tiskovou mluvčí obratem nahradil tehdejší mediální zástupce z agentury PR.Konektor Lukáš Tomis, který dodnes používá označení tiskový mluvčí Zuno Bank. O zrušené pozici mluvčího tedy nemůže být řeč, je to jen výmysl. A tento způsob by mohl být podnětem pro kontrolu z Úřadu práce. 

Několik dní poté ještě během zkušební doby odchází specialistka na PR komunikaci Monika Balcerzak, která však konkrétní důvody odchodu nechtěla komentovat. Podle našich informací k odchodu přispěly špatné osobní vztahy uvnitř banky.

Slovenská pobočka bez klíčových manažerů

Necelé dva roky vedla slovenskou pobočku banky Dana Kondrótová, která náhle odstoupila loni v srpnu. Jako oficiální důvod jejího odchodu banka uvedla osobní důvody a že bývalá ředitelka se chce stáhnout na nějaký čas z profesního života v této oblasti. Společně s ní však odcházejí další klíčoví lidé z jejího týmu.

Tomáš Kuna v březnu na tiskové konferenci Zuno Bank s názvem Zuno plní sny tento vývoj komentoval pro server Měšec.cz takto: Mirek Střihavka dostal zajímavější nabídku. A pokud jde o slovenskou pobočku a odchod tamních zaměstnanců, tak zaměstnanci čekají práci jako v bance, my jsme online banka a máme jiné přístupy, možná proto nedostali to, co očekávali. Dana Kondrótová již v prosinci začala působit jako členka představenstva Poštové banky, tedy zůstala v oboru a důvodem jejího odchodu rozhodně nebyla zášť k finančnímu sektoru.

Vše na Slovensku

Ostatně oficiální vyjádření Lukáše Tomise na dotaz serveru Měsec.cz, zda může komentovat důvod náhlého odchodu pana Kuny, je také zajímavé. Jinými slovy píše, že Praha zůstane bez vedení a bez manažerů a vše se soustředí do bratislavské pobočky. Do Vídně je to z Bratislavy přece jen blíž.

ZUNO je dynamický startup budovaný na zelené louce, který je na trhu pouze necelé 2 roky. Každý nový startup prochází určitým vývojem a ani ZUNO není v tomto ohledu výjimkou. Na českém a slovenském trhu jsme začínali v modelu spolupráce založeném na úzké spolupráci mezi centrálou na Slovensku a lokálními pobočkami. Tato struktura se ukázala jako funkční, avšak ne tolik dynamická a výkonná, jak bychom si přáli. Z toho důvodu je pro nás rozumným rozhodnutím integrovat oba týmy pod jednu centrálu bez potřeby lokálního managementu. Nový model organizační struktury nám umožní rychlejší a efektivnější komunikaci mezi centrálou a jednotlivými pobočkami. Právě díky slovenské centrále se sídlem v Bratislavě máme velkou konkurenční výhodu, které bychom rádi na sto procent využili ještě před tím, než vstoupíme na nové trhy v regionu střední a východní Evropy.

Quo vadis, Zuno?

V žádném zaměstnání se nedá dlouhodobě pracovat, pokud sice máte dobrý plat, ale špatné pracovní prostředí. Pokud jde o finanční sektor, taková kombinace se může odrazit i na kvalitě produktů. 

Zuno plní sny vybraným klientům. Pro některé zaměstnance na klíčové pozici se však Zuno Bank stala snem, ze kterého se později probudili a ze kterého procitá i její rakouský akcionář s maďarským výkonným ředitelem Andrásem Hámorim

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor se věnuje publikační činnosti v oblasti osobních financí. Specializuje se na finanční produkty, spotřebitelská témata a oblast dopravy.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).