Hlavní navigace

Nové obchodní kanály eBanky

6. 6. 2001
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

eBanka již dlouhou řadu let nabízí internetové bankovníctví, v rámci něhož umožňuje svým klientům provádět veškeré bankovní operace s veškerými typy účtů. V poslední době však svou nabídku rozšiřuje o další bankovní, pojišťovací a investiční produkty.

eBanka se ovšem stále specializuje především na kvalitní a bezpečné internetové bankovnictví. Proto se nesnaží nové služby zabezpečit sama, z vlastních zdrojů, ale navazuje spolupráci s odborníky z dané oblasti, případně se členy finanční skupiny, k níž náleží.

V období „bojů o hypotéky“ nestojí ani eBanka stranou. Za spojence si zvolila GE Capital Bank, která jako první odpověděla na rukavici hozenou Českou spořitelnou. eBanka nabízí nezměněný produkt GE CB, to znamená, že je možné jejím prostřednictvím získat hypoteční úvěr až do výše 85 % ceny nemovitosti za stejných podmínek, jaké poskytuje GE CB. Včetně poplatku za zpracování žádosti o úvěr, který činí 0,7 % požadované výše hypotéky, minimálně 5 000 Kč a maximálně 20 000 Kč.

K uzavření hypotečního úvěru je nezbytná návštěva pobočky (v tomto případě GE CB), při níž dojde k předání potřebných dokumentů a podpisu smlouvy. To by ovšem nebyla eBanka, aby alespoň z části nebylo možné tuto proceduru provést on-line přes internet. Máte možnost tzv. prescoringu, kdy vyplníte interaktivní dotazník žádosti o hypoteční úvěr, a okamžitě se dozvíte své šance na získání půjčky. Při návštěvě pobočky pak dojde pouze ke kontrole údajů a dokumentů a do pěti dnů je smlouva uzavřena.

Splátky úvěru nemusíte odesílat do GE Capital Bank, ale převedete je na technický účet, který je vám k tomuto účelu zřízen a veden zdarma. Veškeré provedené operace si můžete kdykoli na stránkách eBanky prověřit a lze si nastavit zasílání informací o realizovaných i nerealizovaných platbách na e-mail či mobilní telefon. Každému klientovi je navíc k dispozici osobní hypoteční bankéř GE CB.

Nemáte-li zájem o okamžité čerpání úvěru, ale chcete-li spíše spořit, je vám k dispozici stavební spoření. Tento produkt je eBankou nabízen ve spolupráci s Všeobecnou stavební spořitelnou Komerční banky. Podmínky jsou i v tomto případě shodné s podmínkami smluvního partnera, Modré pyramidy. eBanka v transakci hraje roli zprostředkovatele stavebního spoření a, a to především, zajišťuje technické zázemí produktu a splátek.

Další produkty eBanka nabízí v rámci finanční skupiny České pojišťovny, do níž též patří.

Zajistit si určitý životní standard i ve stáří je touhou snad každého člověka, který si uvědomuje, že každý stárne. Proto prostřednictvím eBanky nyní můžete uzavřít penzijní připojištění. Má to ale dva drobné háčky. Prvním je, že majitelé účtu programu Základ si penzijní připojištění uzavřít nemohou. Nabídka je vázána na programy Plus a Komplet. A druhým, že klienti eBanky jsou limitování výběrem na Penzijní fond České pojišťovny. Na druhou stranu nutno přiznat, že podobné omezení na jediného smluvního partnera se vyskytuje u všech nabízených produktů.

Od letošního roku jsou díky daňovým úlevám výhodnější některé druhy životního pojištění. eBanka ani v tomto ohledu nezůstává pozadu. Nelze jej sice sjednat on-line, jak tomu je u většiny nabízených produktů, ale můžete kontaktovat agenta České pojišťovny. Ten vás pak ochotně navštíví doma či v zaměstnání, dle vašeho přání. Návštěvu agenta si může objednat majitel kteréhokoli programu eBanky. Nedostatkem této služby však je, že průběh životní pojištění zatím nelze on-line sledovat na stránkách eBanky.

skoleni_15_4

Zatím poslední nabídkou je možnost nákupu podílových listů. Investice do podílových fondů jsou zatíženy vyšším rizikem (a zpravidla odpovídajícími vyššími výnosy), proto eBanka připravila elektronického poradce. Ten vám na základě vyplněného dotazníku doporučí pro vás nejvhodnější fondy. Nákup podílových listů je, podobně jako investice do penzijního připojištění, určen pouze majitelům cenových programů Plus nebo Komplet, ovšem narozdíl od předchozích nabídek se neomezuje pouze na jednu investiční společnost, ale nabízí jich pestrý výběr.

Jak je vidět, eBanka nejen, že je stále leadrem v kvalitě poskytovaných služeb po internetu, ale nespokojuje se s dosaženým stavem. Nabízí stále nová uplatnění technologií pro své klienty. Ovšem ani tento komfort není bez chyby. Zejména u penzijního připojištění a životního pojištění je omezení na jediného dodavatele těchto služeb velmi svazující. A vzhledem k příslušnosti k téže finanční skupině nelze prolomení monopolu na stránkách eBanky předpokládat.

Co si myslíte o omezení eBanky pro některé produkty na programy Plus a Komplet?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).