Hlavní navigace

Modrá pyramida chce předběhnout dobu

7. 11. 2001
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Rádi byste vyhráli Škodu Fabia u Modré pyramidy? Věříte podmínkám její soutěže a řídíte se jimi? Pak můžete dopadnout jako sedláci u Chlumce a splakat nad výdělkem!

Předvánočním trhákem Všeobecné stavební spořitelny Komerční banky mají být čtyři naleštěné Škody Fabia. Klient, který chce o těchto automobilech a způsobu, jak je získat, najít na internetu více informací, může být snadno zmaten, ne-li dokonale popleten.

Na stránce uvedené titulkem Vánoční dárky s Modrou pyramidou (Pozn. 15. 7. 2002: stránka zrušena) totiž narazí na tyto podmínky soutěže:

Soutěže se může zúčastnit každý, kdo uzavře smlouvu s Modrou pyramidou do 31. 12. 2002. Podmínkou účasti je také zaplacení úhrady za uzavření smlouvy a první splátky. Automobil Škoda Fabia získají čtyři nejlepší, kteří správně zaškrtnou odpovědi na otázky 1 až 6 a vymyslí nejoriginálnější slogan. Vyhodnocení soutěže proběhne do 31. 12. 2002.“

Zde se zřejmě nejedná o překlep, stejné datum je uvedeno dokonce dvakrát. Přesto lze předpokládat, že většina klientů Modré pyramidy je dostatečně bystrá a pochopí, že v podmínkách soutěže je ve skutečnosti myšlen závěr letošního a ne příštího roku. Nicméně, jak se chce spořitelna podívat do očí těm, kteří v dobré víře odloží uzavření smlouvy na příští rok a svou šanci získat moderní vůz tak propásnou?

skoleni_15_4

A když už takto spořitelna mění jeden rok za druhý u obyčejné soutěže, nehrozí, že stejný princip panuje i u skutečného stavebního spoření? Co když pro spořitelnu znamená, že za pět let je v roce 2008? A co když desetiletý úvěr budete muset splácet třeba do roku 2041?

Z toho plyne varování – pozor na čísla, data a správné hodnoty při závazném podepisování smluv. V upoutávce na reklamní soutěž správné datum tolik neznamená, i když o něčem svědčí. Ale při skutečném spoření může mít špatně vyplněná cílová částka či datum uzavření smlouvy nedozírné důsledky.

Myslíte si, že se jedná skutečně o omyl?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je výkonným ředitelem společnosti Internet Info, s.r.o. Je absolventem FF UK Praha. Profesně se věnuje marketingu, internetovému prostředí a financím.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).