Server Měšec.cz vás zve na odbornou konferenci nazvanou Soumrak hotovosti, nebo platebních karet.
Hlavní témata konference
- Karetní business v Česku v praxi i číslech
- Je hotovost levnější? Alternativy platebních karet a příklady z okolních zemí
- Regulace platebních karet pod taktovkou politiků z Evropské komise
- Dobré zprávy aneb poučení pro české obchodníky a české banky
Jaké jsou výhody a nevýhody platebních karet
Tomáš Reytt, FS Advisory, PricewaterhouseCoopers Česká republika
V rámci vystoupení se zaměříme na vývoj a trendy na trhu bezhotovostního placení a jaké nástroje čekáme za 10–20 let. V kterých oblastech k inovacím dochází a bude docházet a co jsou faktory, které ho ovlivňují. Jak bude nový svět placení vypadat a jaké budou důsledky pro banky? Pohled zákazníka na karty a příležitosti a hrozby, které z toho pro banky vyplývají.
Na naší odborné konferenci máte příležitost setkat se i se zástupci dvou velkých bank, pokud jde právě o platební karty. Stanislav Šmolík z České spořitelny a Milan Řezníček ze Citibank budou otevřeně povídat na téma
Češi a platební karty
Libor Dupal, předseda, Sdružení českých spotřebitelů
Platební karty a další elektronické platební prostředky se pozvolna staly v České republice samozřejmostí, vyplývá z průzkumu, který připravily ve spolupráci SDRUŽENÍ ČESKÝCH SPOTŘEBITELŮ a výzkumná agentura PERFECT CROWD. S některými závěry průzkumu přednášející účastníky konference seznámí. 92 % dotázaných českých spotřebitelů ve věku do 60 let disponuje běžným účtem a 96 % vlastní alespoň jednu platební kartu, byť zdaleka ne každá karta je aktivně používána. Zhruba tři čtvrtiny respondentů také využívají služeb internetového bankovnictví. Přetrvává ovšem stále nedůvěra v bezpečnost některých prostředků. Přizpůsobení se bezkontaktním kartám je u nás ze strany spotřebitelů vysoké.
Alternativní metody bezhotovostní platby z pohledu platícího zákazníka
Vladimír Plachý, jednatel DIRECT pay
Přirozený nástup mobilních plateb aneb kam karta nedosáhne a proč. Jakým způsobem formují mobilní technologie nové požadavky na bezhotovostní platební styk. Multifunkčnost jako klíč k rychlejšímu rozvoji.
Je akceptace platebních karet pro banku výnosná?
Stanislav Šmolík, obchodní ředitel kartového centra, Česká spořitelna
Zaměříme se na nákladovou strukturu služby akceptace platebních karet, tedy na náklady spojené s nákupem, instalací a servisem platebních terminálů. Dále se dozvíme, jak je to s náklady spojenými s autorizací a se zúčtováním platebních transakcí, včetně poplatků karetním asociacím.
Platební karty z pohledu vydavatele
Milan Řezníček, product management, Citibank Europe plc
Vydávání vs. akceptace karet. Kdo na čem (ne)vydělává? Náklady a výnosy z pohledu vydavatele. Náklady na získání klienta, náklady na výrobu a vydání karty, náklady na transakce, náklady na infrastrukturu, dělení provizí a marží.
Kolik stojí hotovost?
Lenka Talavášek, head of treasury & finance projects, MAKRO Cash & Carry ČR
Cesta od Cash & Carry k multichannel konceptu. Jak se historicky dominantní role hotovosti vypořádává s nástupem bezhotovostních platebních nástrojů. Jaké platební prostředky preferují naši zákazníci a proč. Platební mix jako nástroj řízení nákladů za platební transakce.
Zaplatí to zákazníci?
Pavel Juřík, global accounts director, Global Payments Europe
Porovnání nákladů na akceptaci karet a dalších platebních nástrojů v obchodech a e-shopech. Kdo získá a kdo ztratí na zavedení PSD a snížení Interchange Fee pro vydavatele karet? Zkušenosti z praxe v Austrálii, Španělsku a USA. Vliv na inovace platebních produktů, šíři akceptující obchodní sítě a platby malých částek.
Evropa a svět vs. poplatky u karet
Marie Hešnaurová, ředitelka odboru, rozvoj platebních karet, Česká spořitelna
Dlouholetá snaha Evropské komise o snížení mezibankovních poplatků vyústila do konkrétních legislativních návrhů. Co tyto návrhy obsahují a jaký se dá předpokládat další vývoj v jejich schvalování z pohledu obsahu a času? Jaké jsou zkušenosti zemí, které poplatky již dříve zregulovaly? Jaké dopady může regulace mít pro kartový business u nás?
Regulace jako cesta ke snížení cen a zvýšení konkurence?
Katarína Kakalíková,business leader public policy, MasterCard Europe
Evropská komise prosazuje návrh nařízení, které může mít dalekosáhlé důsledky pro podobu a fungování kartového trhu, obchodníky a zákazníky. V příspěvku se dozvíme, jaké mohou být její konkrétní dopady. Jaká bude budoucí role acquira v ČR a jak se regulace projeví na přeshraničních transakcích? Povede regulace k větším možnostem platit kartou kdekoliv a tedy opravdu k evropskému trhu, nebo naopak k jeho fragmentaci? Zaniknou věrnostní programy a finanční bonusy? Jaké budou důsledky pro akceptační síť? A v neposlední řadě, co se stane s Českou republikou jakožto evropskou špičkou v inovacích u karet?
Regulace jako pomoc bankám. Komu pomůže regulace? Regulace – výhody a nevýhody
Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa Europe pro Českou a Slovenskou republiku, Visa Europe
V příspěvku se budeme bavit o regulaci a aktivitách Evropské komise a jejím vlivu na změny v bankovním sektoru. Taktéž zmíníme stanovisko společnosti Visa právě k návrhům Evropské komise. Získáme odpovědi na otázku, jak ovlivní mezibankovní poplatky český a slovenský trh a potenciál e-commerce v této souvislosti. Jako poslední zmíníme téma „akceptační síť a její vliv na užívání karet“.
Politika a právo v platebních kartách
Jiří Beran, vedoucí oddělení Platební služby a tržní infrastruktura, Ministerstvo financí České republiky
Surcharging – poplatek za přijetí karty. Přeshraniční acquiring a jeho rizika pro český trh. Snížení limitu u odpovědnosti za neautorizované transakce.
20 let platebních karet na domácím trhu
Roman Kotlán, výkonný ředitel, Sdružení pro bankovní karty
Přednáška nám ukáže souvislosti historického vývoje s aktuální strukturou trhu s platebními kartami. Dále se zaměří na progresi trhu a inovace, stejně tak na příležitosti a očekávání. Položí celou řadu otázek k zamyšlení.
Termín akce
19. března 2014 od 9:00 do 16:00 hod.
Místo konání
City Green Court, Hvězdova 1734/2c, Praha 4
Konference je určena pro odbornou veřejnost, nikoli pro spotřebitele.