Hlavní navigace

Fórum: Jaké zkušenosti máte s bankami? Odpovídají čtenáři

21. 10. 2011
Doba čtení: 9 minut

Sdílet

Co je pro jednoho dobré, druhý nesnese. Vybrali jsme vaše rozmanité zkušenosti s finančními institucemi a připravili pro vás recenze přímo z praxe.

Jeden má rád holky, druhý zase vdolky. A to platí i v oblasti bankovních služeb. Co jeden klient nepřekousne, druhý snese za cenu jiné výhody. Ve fóru na serveru Měšec.cz se hromadí vaše zajímavé zkušenosti s bankami, a my jsme se rozhodli některé vybrat. Často je z vašich příspěvků znát, že to, s jakou zkušeností z banky odcházíte, záleží na tom, na koho jste uvnitř narazili.

AXA Bank Europe

Ondrášek

Axa Bank internetové bankovnictví nefunguje pro zadání plateb v sobotu a neděli tak, že příkazy provede v pondělí, ale až v úterý.

Patrik Chrz

Takhle ale funguje většina bank. O víkendu zadané platby pošle do CERTISu v pondělí večer, takže v cílové bance jsou v úterý během dne. Z Axy mně taky dorazí platby zadané o víkendu během úterka. Každopádně tohle je věc, která mi na IB Axa vadí nejméně. Jsou tam horší boty, od přihlášení s opisováním obrázku přes nemožnost zjistit v IB jakoukoliv informaci o platbě, po o ověřování disponibilního limitu na kartě k předcházejícímu dni. Nemít tak super kurzy, jaké má…

Z tohoto schématu vybočuje mBank, která odesílá do Certisu dvakrát denně, jednou ráno (platby zadané před 7:00) a podruhé večer (tuším kolem 16:00). Ranní platby dojdou ještě ten samý den. 

Ferda

Před rokem jsem si založit účet u AXA Bank a nyní ho zrušil. Důvodů je hodně. Při přihlašování na účet je mimo jiné potřeba opsat captcha kód. Problém je, že číslice 1 a 7, když jsou natočené, jsou zcela zaměnitelné, a po třech špatných pokusech se účet zablokuje. Chtěl jsem si také na účet nechat posílat dávky a potvrdit papír razítkem, že je účet skutečně veden na mě. Podle manažera a zaměstnanců back office to není možné. 

Třikrát jsem změnil korespondenční adresu. Nejprve na infolince, podruhé mailem přes poradce a potřetí osobně na centrále. I přesto pošta stále dochází na starou adresu. 

Při zrušení účtu nevyplnila paní na přepážce žádný tiskopis, ale začala psát výpověď propiskou na čistý papír, žádný formulář. Také jsem ji při rušení vnucoval svou platební kartu. Odmítla ji, ať ji pošlu poštou. Den po přijetí výpovědi jsem byl osloven mailem, ať ji znehodnocenou zašlu na centrálu, tedy tam, kde jsem ji vnucoval na přepážce. Z potvrzení o zrušení účtu jsem se navíc dozvěděl, že datum ukončení je počítáno ode dne, kdy mi došel tento mail a ne ode dne, kdy jsem písemně podával výpověď. Rozporoval jsem to a uznali to. I přesto účet je zrušen teprve po 14 dnech po podání výpovědi. 

Česká spořitelna

P. Josef

Když jsem zakládal účet u České spořitelny, tak mi nabízeli výhody z výhod. Po několika letech, když jsem se dostal do problému, protože pracuji jako živnostník a platby za provedenou práci se opožďovaly, tak mi Česká spořitelna místo pomoci začala účtovat úroky z prodlení, úroky z úroků, pokuty z pokut. Když jsem se to s nimi snažil řešit na pobočce, tak mi bylo řečeno, že úředníci to neovlivní a za všechno může ústředí České spořitelny v Praze.

Neva

Mám už 10 let účet u ČS – nastavený na měsíční poplatek 268 Kč, ALE: mám tam všechny transakce, výběry, kartu, internet, kontokorent apod. již zahrnuty, navíc mám zvýšené úroční (do zůstatku 50 tis. 1,5 %). Účet využívám aktivně, kombinuji s kreditkou (chytrá karta), mám nastavený tzv. program výhod, kdy v případě, že bilanční suma na mém účtě bude min. 100 tis., účet mám zdarma. Takže, výplata chodí pravidelně, peníze úročím, platím kreditkou a jsem domluvená s rodiči, že mi každý měsíc pošlou 100 tis., já jim je druhý den vrátím a mám účet úplně zadarmo a ještě mi vydělává.

Evropsko-ruská banka

Filip 893

Úrokové sazby jsou opravdu zajímavé, pro Kč i € jsou stejné. Zvláště 3,5 % pro € jsou bezkonkurenční.

LK

Banka je OK. Vyřídí vše i na dálku. Karty mi někdy nefungovaly při online nákupech v USA. 

Fio Banka

aaa

Přešel jsem z Raiffeisenbank k Fiu. Sice Fio účet mám už dlouho, ale téměř jsem ho nevyužíval, protože z důvodu častých instalací mi neseděl systém otisku. Teď už mají pro e-bankovnictví imho i smsky, takže je vše OK. A první zkušenost? V Raiffce za měsíc asi 600 Kč poplatků (plus pokuty), ve Fiu za podobné množství transakcí úrok + asi 60 haléřů, jinak nic. 

Kevin

Jedinou pro mě velkou „nevýhodu“ FIO vidím v nemožnosti použití na elektronické platby skrze službu Paypal.com. Jelikož FIO zavedlo pro platby TARGET2 Slovenský IBAN, Paypal mi z České republiky tuto kartu a účet nedovolí přidat. 

Patrik Chrz

PayPal snad souvisí pouze s kartou a ne s účtem? Podle mého názoru nedovoluje kartu přidat z toho důvodu, že je to Maestro, která (až na velké výjimky) neumožňuje platit bez jejího fyzického předložení. Řešením by bylo vydání jiné karty z nabídky ČSOB, např. Visa Electron. To je ovšem zpoplatněno. Na PayPal pravděpodobně bude nejvýhodnější karta Axa, a to z důvodů nejlepších směnných kurzů. Jen je třeba si pro onen „aktivační kód“ zavolat na infolinku. Jejich IB totiž stojí za starou belu.

GE Money Bank

Kreditka

S GE Money mám zkušenosti velmi dobré. Pracovnice na místní pobočce jsou příjemné, ochotné a informované, což se nedá příliš říci o zaměstnancích na internetovém online chatu banky, které nejenže mají problémy s češtinou, ale především neznají dobře své produkty.
Internetbanking je přehledný, rychlý a troufám si říci že ze všech bank nejlepší. GE je banka pružná, komunikativní, dobře a včas dokáže informovat své klienty o změnách. Využila jsem v minulosti i půjčky – vše vždy proběhlo bleskově a k mé naprosté spokojenosti.

Host 

Já mám teď čerstvou zkušenost s kreditkou od Multiservisu, kterou mi nabídli a vystavili také v GE Money Bank. Pár let to fungovalo, hlavně proto, že ji moc nevyužívám. Pokud ano, snažím se peníze hned převést zpět, abych neplatila úrok. Jaké bylo moje překvapení, když jsem zjistila minulý týden v pondělí, že je karta blokovaná  Žádné prodlení s platbou, nikdy v mínusu, splátky načas, vše OK. 

Asi po 20 minutách jsem se probojovala na tu jejich linku, aby mi tam slečna sdělila, že mám pravdu a nevidí, kde je problém. Zároveň mne informovala, že se musím obrnit trpělivostí, protože mi kartu odblokují nejdřív za týden. Po týdnu jsem volala znovu, odkazovali mne postupně na různá pracoviště a zpět aby mi sdělili, že moji žádost zaurgují. Dnes mi volali, že chyba byla na jejich straně a že mi kartu DO TÝDNE odblokují. 

ING Bank

Eva

Mě zaráží jednání ING při zřizování účtu. Doložila jsem, co si vyžádali, pak mi tvrdili, že jim dva dokumenty chyběly. Na mail nereagují. Tvrdí mi, že mě telefonicky opakovaně kontaktovali, ale v telefonních výpisech v nepřijatých hovorech nemám nic. 

Kreditka

ING Bank mám již řadu let. Spolehlivá banka a přehledný internetbanking. Zajímavé promoakce k získávání nových klientů.

Komerční banka

M. Černý

Po 10 letech u Komerční banky jsem si spočítal, že jen na poplatcích mne ta jejich správa přišla skoro na 25 tisíc Kč. Tak jsem se po delší době čekání odhodlal a odešel k mBank. Načež jsem rušil účet u KB. Když jsem přišel do KB, čekala mne hromada papírů a podpisová akce, po 40 minutách neustálého čekání na další papír, který musím podepsat, aby si jej mohli založit, jsem se konečně dočkal otázky, kam že mají převést zůstatek na účtu. Sdělil jsem jim tedy nové číslo mého účtu.

Uběhlo několik týdnů a ozve se mi osobní bankéřka z KB, že prý se jim zůstatek vrátil a že si jej mám vyzvednout na pokladně v bance. Tak se vypravím na centrálu v Plzni a jdu podle pokynů osobní bankéřky přímo na pokladnu. Tam ale nastává zádrhel. Slečna o ničem neví a ze systému nic nevyčte. Tak volá osobní bankéřce, ta jí vysvětlí, že jsem si přišel vyzvednout zůstatek po zrušení účtu, ale ona mi nemůže vyplatit hotovost, pokud se jí v systému účet neuzavře a na to potřebuje souhlas jedné ze svých 3 nadřízených (aby mohla provést transakci přes pokladnu bez poplatku). Tak volá pro změnu nadřízeným. Nemůže sehnat nikoho z nich. Mezitím si vyplňuji výběrní lístek. To už tam přešlapuji tak 20 minut. Tak nakonec se jí podaří jednomu z nich dovolat a ten dotyčný konečně povoluje uzavření v systému. Pak následuje opět vyplňování a podpisová akce. 

Petr

Také jsem navštívil KB, kde jsem chtěl zrušit T-konto. Ujala se mě mladá paní a během 10 minut se mnou projednala zrušení účtu a převedení finanční částky na běžný účet v jiné bance. A druhý den jsem měl finanční částku na běžném účtu. Takže nemohu na KB říci křivé slovo. Zřejmě záleží na lidech a jejich ochotě.

mBank

kreditka

mKonto = u mě jednička, využívám i mBusiness a mKreditku. Jsem ráda za tuto banku, je to má hlavní banka a i když má své drobné chyby, má více předností, proto jsem s ní spokojená.

Jarda D.

Vzhledem k oznámeným změnám v sazebníku, které jsou výsměchem všem klientům mBank a kudlou do zad dosavadní strategii banky v ČR, odcházím k 31.7.2010 od mBan­k.

Raiffeisenbank

Picker

Posílám do Raiffeisenbank měsíčně dost peněz na to, abych měl vedení zdarma a ještě dostával bonus, ale na to jim kašlu, když jim to nefunguje. V žádné debetu jsem nikdy nebyl. Od té doby, co Expandii koupila Raiffka, to jde od desíti k pěti. Zrušení internetového klíče, zrušení online propojení na ostatní produkty (stavebko, pojištění, investiční účty), zasílání otravných nevyžádaných SMS (prý to nejde zrušit), stále častější výpadky doručování potvrzovacích SMS (dnes se např. nejde vůbec přihlásit) atd. Prostě je čas na změnu. Za 10 let neprovedli žádná vylepšení, jen zhoršení. 

Alena

Založila jsem si účet u e-Banky a byla jsem naprosto spokojená, do té doby než se z ní stala Raiffeisenbank. To že jsem 3× urgovala změnu pobočky, na které chci řešit své problémy, už teď beru jako nicotnost. Zákaznická linka nevím proč existuje, protože mi nikdy nedokázali odpovědět na můj problém, se slovy, že oni toto nedělají a že se mám obrátit na svou pobočku. Jak začarovaný kruh. Přes mnoho problémů jsem se konečně dokopala a zašla si na pobočku v Karlíně zrušit účet. 

dan_z_prijmu

Bohužel jsem narazila na začínající bankéřku, které musel kolega několikrát radit, což bych ještě po hodinovém čekání přežila. Chtěla jsem si vybrat zbývající zůstatek, ale slečna mě informovala, že pokud chci hotovost, že mi přijde na adresu poukázka a že do 42 dní si mohu peníze vybrat. Tak mi poradila, ať si nechám převést peníze na jiný účet. Tak také provedla, s potvrzením o převodu na účet (bez uvedení částky) a přeškrtnutým datem transakce jsem vítězně odcházela z pobočky.  Ani po 14 dnech jsem peníze na daný účet neobdržela, a po telefonickém hovoru s onou nejmenovanou mi sdělila, že mě informovala, že peníze přijdou do 45 dní.

UniCredit Bank

Ellis

Vyšetřování neoprávněné transakce z letošního března prokázalo, že jistá osoba neměla ke zmiňovanému účtu dispoziční oprávnění a bankou o tom byla dostatečně informována. 25. března 2008 přesto na pobočce UniCredit Bank v Brně podala tato osoba příkaz k převodu čtyřiceti milionů na běžný účet společnosti Kvalt. Osobní bankéř ovšem tuto transakci dostatečně neprověřil, a protože nezafungovaly ani další kontrolní mechanismy v bance, k převodu skutečně došlo. 

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).