Hlavní navigace

Česká spořitelna: běžte jinam!

24. 5. 2002
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Není snadné být v cizí zemi, žít tam a pracovat. A když vám vaše banka neposílá výpisy z účtu, považuje vás za "obtížné", je to o to těžší. Čtenářce Měšce, paní Humlové, dokonce pracovnice České spořitelny doporučily změnu banky! A to ještě není vše...

Čtenářská zkušenost:

Jsem Rakušanka s trvalým pobytem v Praze. Podnikám zde jako překladatelka/tlu­močnice a z tohoto důvodu jsem potřebovala otevřít účet v nějaké české bance. Bylo to v listopadu 1999 a jediná banka, která mě jako cizinku podnikatelku vzala, byla Spořitelna.

Ze začátku šlo vše více méně hladce. Bylo dohodnuto, že si výpisy měsíčně vyzvednu přímo ve spořitelně (tenkrát nejlevnejší varianta). Pak, v říjnu 2001, Česká spořitelna měnila pravidla, a od té doby bylo levnější nechat si výpisy posílat poštou. Vyplnila jsem příslušný formulář, odevzdala ho a čekala.

Čekala a čekala, ale výpisy nechodily. Tak jsem se šla zeptat, jak to je. Bylo mi řečeno, že to pobočka nemůže ovlivnit, výpisy se posílají odjinud. Ale že si mám stěžovat u České pošty, protože oni (Spořitelna) mají správnou adresu a tím pádem to i správně posílají. (Divné je, že dostanu veškerou poštu – i ze zahranicí – nikdy jsme s doručením pošty neměli problém – proto nevěřím, že by to byla chyba pošty). Tak jsem si nechala v pobočce vytisknout nový výpis.

Toto se opakovalo každý měsíc, dvakrát jsem v pobočce nechala písemnou stížnost. Ani jednou jsem se nedočkala odpovědi. Jednou se mi dokonce stalo, že mi pracovnice u prepážky nevrle řekla, že bank je v téhle republice více, proč si nejdu jinam, když mi Spořitelna nevyhovuje (ješte mumlala cosi o zbytečně náročných cizincích).

To jsem také k 1. 3. 2002 udělala. Když jsem k 28. 2. 2002 chtěla od Spořitelny, aby mi na skutečný „výpisový papír“ vytiskla skutečné výpisy, bylo mi řečeno, že ANO, bez problému, 75,– Kč za kus! Tak teď už tam nemám konto, ale za to budu mít problémy s finančním úřadem, protože nemám výpisy v pořádku!

Jedním slovem – stydím se za to, že jsem Rakušanka! Vstup Erste Bank do České spořitelny vůbec nic nezlepšil! Jsou arogantní a klienti bezmocní!

Tolik k České spořitelně!
S pozdravem
Helga E. Humlová
(text prošel redakční úpravou)

Vyjádření České spořitelny:

Vážený pane,

k případu, který popisuje Vaše čtenářka, mohu říci tolik:

Jsme s paní Humlovou v kontaktu a snažíme se jí maximálně vyjít vstříc.
Zdůrazňuji, že jde o specifickou a ojedinělou záležitost.

Přeji hezký den
Klára Gajdušková
tisková mluvčí České spořitelny

Redakce

Tabulka č. 356
Česká spořitelna nezasílala výpisy z účtu dle dispozic, zadaných klientkou banky. Když paní Humlová využila rady pracovnice Spořitelny a změnila banku, Česká spořitelna jí ani zpětně nedodala chybějící výpisy z účtu. Těší nás, že je banka s paní Humlovou v kontaktu a že jí vyjde maximálně vstříc, přesto udělujeme na podnět čtenářky zlámanou grešli.

Zajímá vás, kdo již získal naše ocenění? Podívejte se na Zlámaná grešle / Zlatý dukát.

Máte také nějakou špatnou zkušenost? Nebo chcete naopak někoho pochválit? Příspěvek do nové rubriky Měšce můžete zasílat i vy! Tešíme se na ně na adrese redakce@mesec.cz, autor každého zveřejněného zážitku od nás navíc obdrží tričko s logem Měšce. Ti z vás, kteří do konce roku pošlou nejvíce zkušeností, případně nejzajímavější příspěvek, se kromě toho mohou těšit na zajímavé dárky.

dan_z_prijmu

Pro finanční instituci, jíž se ohlas týká, bude mít vaše zkušenost trvalé následky. Za kladný ohlas jí totiž redakce jménem čtenářů udělí „zlatý dukát“, záporný ohlas bude oceněn „zlámanou grešlí“.

Každá instituce, které se čtenářská zkušenost týká, přitom přímo v článku dostane prostor pro vyjádření. Jakým způsobem jej využije – zda k omluvě, poděkování, osvětlení situace či jinak – je plně na jejím uvážení. Takže – vzhůru do toho!

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).