Doplním i odkaz na Vaše fórum, kde o tom již někdo psal.
http://forum.mesec.cz/index.php?topic=9151.msg44622#msg44622
Když začala blbnout mBank (pošahaný internet banking, který navrhoval někdo po pár dávkách LSD... a následně pokuta klientovi za dostatečné nepoužívání platební karty), založil jsem si Fio a AirBank a pak jsem zašel na pobočku Bolka a Lolka a všechno mBankové jsem šmahem zrušil.
Teď začíná blbnout AirBank. Ještě že je zde Fio. To je aspoň čistě česká banka (zřejmě jediná na trhu), která navíc za 20 let (původně jako záložna) nikdy na klienty neudělala podraz.
To je rozhodně od FIA svinstvo. Na druhou stranu takové praktiky na trhu s úvěry jsou a jsou i mnohem horší. Zkrátka dlužník musí umět leccos vytrpět a překousnout. Třeba mě KB při pouhém dotazu na hypo dala do systému rezervaci (to aby mi nevyšla bonita u jiné banky). No přepočítali se, bonitu jsem měl tenkrát takovou, že mi hypo u jiné banky vyšla stejně a dokonce jen na můj příjem. Takže jsem si hypo vzal jinde za lepších podmínek a pak zařizoval to vymazání u KB. Jak jsem tak vyrozuměl podobný postup je víceméně standardní. Jinak já s FIO ZATÍM zkušenost super.
Ale Fio nikdy netvrdila, že TOP3 garance zůstane napořád. Tady to AirBank tvrdila a teď porušila.
Stejně tak mBank tvrdila na začátku, že "to co je teď nula, zůstane nula napořád".
Pak najednou zavedli poplatek za platební kartu, pokud nebylo kartou za měsíc protočeno dost peněz. Prostě taková pokuta za nepoužívání karty. ... V tu chvíli jsem už měl záložní účty u Fia a u AirBank, takže jsem dával obratem v mBank výpověď na karty a rušil jsem účty.
Rychlejší nevím, mě obě přijdou dost rychlé. Obě IB taky umí něco, co to druhé ne, nicméně Fio mě svými neschopnostmi vytáčí mnohem častěji:
1) Převést peníze mezi svými účty, vyžaduje spoustu klikání a dokonce i opisování kódu ze SMS!
2) Stejně tak neumí nic jako známé účtu v AirBank, takže přeposílání peněz rodině musím pokaždé potvrzovat kódem ze SMS.
3) Neumí jinou autorizaci než opisování SMS
4) Když člověk zadá platbu s budoucí splatností a chce ji změnit tak to nejde, musí i zrušit a znovu zadat.
Ad 4) Ano umí, třeba AirBank, proto jsem to zmiňoval :D
Ad 1) U Fio musím udělat následující:
- Najet myší na menu
- Najít tam převod mezi mými účty (třeba tuzemský platba je z nějakého důvodu až třetí - vždycky ji lovím)
- Kliknout na něj
- Vybrat v combu cílový účet
- Případně i vybrat v combu zdrojový účet
- Vepsat částku
- Kliknout odeslat
- Zkontrolovat
- Kliknout autorizovat
- Počkat na SMS
- Vepsat kód
- Kliknout na finální odeslání platby
U AirBank:
- Na homepage přetáhnu zdrojový účet na cílový
- Vyplním částku platbu
- Kliknu na odeslání
- Zkontroluji
- Potvrdím kliknutím
Mnohem jednodušší a hlavně tam není ta otravná SMS.
Je uplne jedno, jaka je absolutni hodnota uroku na bankovnim trhu - jestli 0%, 10% nebo -5%.
Top 3 garance byla o tom, ze mezi vsemi bankami v CR budou mit nejhure treti nejlepsi uroky.
To mu mohli dodrzet i v pridade, ze maji vsechny banky treba 0% urok.
Jde o to slovo a take to, ze dokud nezacnou lhat, tak se to pak dobre marketivngove prodava.
Účet u Air Banky ruším a to z principu, protože nesnáším, když někdo začne aby si nalákal klienty a pak je začne postupně na výhodách omezovat. Z Air Banky se postupně stává banka, která by měla mít ve svých reklamách heslo "Air Banka - banka, kterou nemůžete mít rádi".
Máme u ní účty celá rodina a začneme je rušit, je to jejich hra...
tradičí banky se musí dlouho smát. Naprostý epic fail, ovšem to muselo být jasné každému od začátku. Účet zdarma je prostě mýtus stejně jako spořicí účet. Ty produkty musí banka odněkud dotovat, a pokud nemá kvalitní business jinde (investice. úvěry, hypotéky) celý produkt se jí při poklesu úrokových sazeb zbortí jako domeček z karet.
AiB má sice 0.5 mil klientů, ale zisk je prakticky na nule :-) (pár milionů)
nikdo netvrdí, že chce účet zdarma.
lidi tvrdí, a sám patřím mezi ně - že ze základní správy zústatku na účtu by si banka měla být schopná pokrýt náklady na základní bankovní služby. případně je křížově zadotovat ze služeb s přidanou hodnotou, které si u ní budu chtít koupit proto, že jsem spokojen se svým základním bezpoplatkovým účtem.
pokud-dokud tohle moje banka zvládá, může se příplatková konkurence lochčit jak chce a potřebuje. a banky, které někoho nalákaly na podmínky, které pak změní k horšímu, i když klient stále ještě má kam odejít - at klidně chcípnou. a je mi jedno zda smíchy nebo lítostí.
Proč by měla být základní správa zůstatku automaticky zadara? Když si představíte klienta typu PatrkChrž, který je pro banku velmi ztrátový, zavání tahle teorie nějakým odpudivým socialismem.
Daleko rozumnější přístup je vedení zdarma za určitých podmínek. Klientů s 10 prázdnými účty, používající jeden pro výběry, další pro určitý typ platby atd... je lepší se okamžitě zbavit.
vaše analogie je úplný nesmysl. Podobně by uvažoval obchodník v případě, že by pečivo "prodával" zdarma s tím, že možná si pak někdo u někdo koupí šunku, máslo nebo marmeládu s přirážkou za ten rohlík. Ve skutečnosti by davy individuí chodily jen pro ten rohlík zdarma.
Skutečnost, že vám banka vede účet, pro ni představuje nezanedbatelné náklady. Za samotnou návštěvu pobočky však nikdo neplatíte.
Proč by nemohl obchodník dávat rohlík zdarma, pokud by věděl, že někteří zákaznici u něj nakoupí jiné zboží a jemu se to vyplatí.
Mě třeba vede Fio banka účet zdarma. Najednou bylo potřeba zaplatit do zahraničí 1000 Eur. Zaplatil jsem poplatek za platbu a 600 Kč navíc za nevýhodný kurz. Prostě jsem z lenosti a za rohlíky zdarma zaplatil drahý produkt.
> Proč by nemohl obchodník dávat rohlík zdarma, pokud by věděl, že někteří zákaznici u něj nakoupí jiné zboží a jemu se to vyplatí.
Protože by v praxi zkrachoval. Kdyby to byl tak skvělý obchodní model, nemyslíte si, že by už náhodnou v některých obchodech fungoval? Proč si asi myslíte, že to v žádném obchodě takto nefunguje?
> Mě třeba vede Fio banka účet zdarma.
Na základně vlastních zkušenosti mohu konstatovat, že "služby" této "banky" odpovídají "ceně". Je to skutečně low-cost po všech stránkách a takto to mají cíleně nastaveno. To že jste vy zaplatil nevýhodný urz neznamená, že vedle vás existuje 100 dalších, kteří neplatí nic, jen využívají některé služby zdarma. Nicotný zisk banky tomu odpovídá.
Ale funguje jen o tom nevíte. Právě teď nám v tašce lísteček z Tesca a pokud tam přijdu budu mít těch rohlíků zdarma 15. Pokud pojedu kolem, budu mít dobrou náladu,čas a nebude pršet tak se stavím. Záleží pouze na obchodníkovi zda si odnesu pouze oněch 15 rohlíků a nebo nákup.
Do Fio banky jsem přešel z České spořitelny a kvalita služeb i schopnost personálu byla ve Fio lepší. Samozřejmě srovnávám 1 pobočku Čs a 1 pobočku Fio při mých individuálních bankovních potřebách.
Co mohu posoudit, tak jakmile dojde na nějkaou trochu méně obvyklou záležitost, tak dělají chyby, dovedou člověka taky naštvat - ale nejsou o nic horší, nežli v jakékoli jiné bance. Spíše lepší. (Proč by také měli být dokonalí, pracují tam +- stejní lidé, jako kdekoli jinde. A proč by měli být horší, když je to poměrně nová a malá "nezaplevelená" banka, tudíž je systém jednodušší s menším počtem změn. To je předpoklad být mírně nadprůměrně lepší).
Je mi líto, ale bez ohledu na peníze nikde dokonalou službu nedostaneš.
Anebo ty snad o nějaké bance víš? Poraď nám, méně znalým.
Tak zrovna pokud jde o ono srovnání výše uvedených FIO a ČS, kompetentnost zaměstnanců moc srovnatelná nebude. Přepážkový zaměstnanec v ČS obsluhuje mnohem více produktů a velmi pravděpodobně bude taky lépe zaplacen tj. motivován. Ale i když je to nováček nebo úplný blb, má prakticky non-stop podporu ze strany banky, když neví, neumí, zvedne telefon a během minuty má kompetentní odpověď. Rozdíl mezi FIO a ČS je v tom, že vedle těch co neví, neumí nemohou, existují v ČS také zaměstnanci kteří umí, jsou velmi komentnetní a flexibilní. A hlavně pro přepážkového zaměstnance ani pro klienta s telefonem v ruce není žádný problém se ke kompetentní osobě a rychlému řešení dostat. Ve Fio naprosté sci-fi.
No vidíte a já mám přesně opačnou zkušenost. Daleko lepší zkušenost nám se zaměstnanci u přepážky Fio.
Ale máte 100% pravdu s tou telefonickou podporou pro přepážkové zaměstnance ČS. Je radost čekat na přepážce pokud rušíte učet, pracovník neví jak a volá na podporu. Nejprve se nedovolá na 1 pokus. Po 5 minutách se zadaří a potom s podporou dlouze rozpráví, které tlačítko zmáčknou. Pokud to udělá 3 x po sobě je to vyloženě radost.
Až můj problém budou ve Fiobance řešit 5 měsíců, tak bude čas se s nimi rozloučit a jít jinam. Zatím se to nestalo. V ČS ale můj problém řešili déle a dokonce se do toho vložil i jejich omb. a stejně nic nevyřešili. Problém pochopila asi jen 1/2 pracovníků. Problém jsem vyřešil pomocí Unicredit bank. Nicméně měl jsem zájem (cvičně) jej dořešit i v ČS nezadařilo se.
Byl to můj 1 odchod od ČS. Náhodou padla volba na Unicredit. K Fio jsem odešel později s jinými produkty. V tom co nábízí je lepší.
No a co byl problém? Spořitelna nechtěla uznat jistý doklad, začalo to tím, že si úřednice za přepážkou postavila hlavu. Nakonec doklad uznala, (v té chvíli jsem z nich měl už jen legraci) ale nezklamala a v zápětí vymyslela novou překážku. Tu už jsem samozřejmě nepřekonával.
Vzdycky záleží na konkrétní osobní zkušenosti, která se moc zevšeobecnit nedá. V obou těchto bankách už se mi stalo, že se telefonovalo kamsi pro podporu - v obou to to bylo vyřešeno rychle a k mojí spokojenosti.
Já jsem spojený klient FIO - jsem tam už dlouho, já po nich nic moc nechci (nepotřebuji kontokorent, úvěr, kreditní kartu, konverze měn řeším jinde) a oni po mne nechtějí poplatky. IB je spolehlivější než u ČS, u které je práce s certifikátem někdy o nervy.
qwertz používal ve fio několik účtů jako fyzická i právnická osoba, takže pohádky o super bance vám nežere. Tvrdit, že fio účet je super protože je zdarma je stejné jako tvrdit, že kaufland salám (do kterého namleli psy i s boudama) je super, protože je nejlevnější. Jako fakt ne.
Áha, říkáš tedy, že
- Více než na rozsahu a složitosti problematiky záleží na platu.
- Plat neznáš, ale podle tebe ho budoui mít v ČS lepší.
- Pracovník ČS se může zeptat, tudíž je lepší. Že to samé může udělat ten ve FIU, ignoruješ. Vlastně neignoruješ, říkáš že nemůže. Proč? "vysvětluješ", že... prostě proto.
Jo a v ČS mají flexibilní hadice. Teda zaměstnance. Co to znamená, to nejspíš sám nevíš.
Děláš ČS jen ostudu. Oni tam nejsou všichni pitomci, ale ty z nich pitomce děláš.
No já teda účet zdarma chci. Už jsem si na něj zvykl ve FIO a jakmile si zvyknete je přechod jinam těžký, byť se jedná o relativně malé částky. Za sebe můžu říct, že to je vysoce návykové. Lámali mě v Air na BU ale nezlomili, neměl jsem jediný důvod přejít. Stovka sice není moc ale když jste zvyklí na 0 přijde Vám to jako majlant. Však to taky majlant je za těch x let.Jako soukromá osoba toitž optimalizuju svoje náklady, náklady banky mne opravdu nezajímají. Doufám, že to tomu Fiu ještě nějakou dobu vydrží.
Zisk různých bank na jednoho klienta.
Banka .....................klientů........zisk (mld)..zisk/klient
ČS.........................5 milionů .......14,3......2860
ČSOB ................2,9 milionu .......14,0......4827
Komerční banka.1,6 milionu .......12,8......8000
GE Money Bank ...1 milion ............?
mBank .................534 tisíc ...........0,3........562
Raiffeisenbank..cca 500 tisíc ........2,5.......5000
Fio banka ...............480 tisíc ........0,1........208
Air Bank ..................343 tisíc .......0,3........875
UniCredit Bank ........343 tisíc ......5,6......16326
Zuno Bank ...............250 tisíc
Equa bank ..............140 tisíc
Sberbank ..................86 tisíc .......0,02.......232
https://zpravy.aktualne.cz/finance/jak-velke-jsou-banky-v-cesku-novy-zebricek-klientu-i-vkladu/r~c6b9b70efe0211e499590025900fea04/
http://www.finparada.cz/3400-Vysledky-bank-v-roce-2015.aspx
srovnáváte jabka s hruškama a vůbec vám to nevadí. Např. ČS uvádí počet klientů za celou skupinu, tj. včetně stavebního spoření nebo penzijní společnosti což ani není "banka". Počet osobních účtů je řádově poloviční. Další banky to můžou mít podobně. Srovnává se to blbě.
Zisk Airbank za rok 2015 je 268 milionů (dle jejich výroční zprávy) a výsledky za první 3 kvartály znamenají pokles zisku o 57% při nárůstu počtu klientů na 495tis. takže skončí někde na úrovní Fio.
Mně se po zkušenostech s ČS, ČSOB, Sberbank, FIO bank, Air Bank jeví jako nejlepší a nejserióznější FIO banka. Funguje naprosto spolehlivě, drží své podmínky a stále je nemění směrem k horšímu. Hlavní účet mám u ČSOB, ale postupně vše převádím na FIO, Air jsem měl jen kvůli spořicímu účtu a s tím tam ke konci roku končím, na to je dobré ING Konto a Sberbank...
Za sebe říkám, že mě to těší. Těší mě to proto, že jsem měl pravdu, když jsem hned na začátku této firmy říkal, že dnešní podmínky jsou sice dobré, ale je to Kelnerova firma. A Kelner až dosud vždy jak to jen trochu šlo, udělal podraz na malé akcionáře, klienty atd. Takže ty dobré podmínky jsou jen dočasná záležitost.
Vlastně ten dnešní kšeft není tak úplně složitá záležitost. Člověk neví co udělat má, ale velmi spolehlivě ví, co dělat nemá. Stačí si jen pamatovat, co je kdo zač, a kdo co ovládá.
Spořící účet jsem zakládal při úroku 1,6 banka úrok postupně snižovala. Nakonec mne dotlačila k běznému účtu a úrok navýšila na 1,5.
Tento úrok opět postupně snižovala. Nyní degradovala protukt,který je jiný než v době kdy jsem ho uzavíral. Tímto se řadí po bok Čs a bude potřeba se s ní rozloučit.
Zrušení TOP3 garance, která byla slibovaná pořád, chápu jako klamavou reklamu. Můžete poslat stížnost do ČNB a dodat tak větší váhu tomu, aby toto jednání bylo označeno jako klamavá reklama a ČNB rozhodla např. o udělení pokuty, Zatím se ČNB snaží vyhnout jakémukoliv rozhodnutí.
http://airbankmuzetejimitradi.blogspot.cz/2017/01/stiznost-na-air-banku-u-cnb.html
ČNB se stále vyhýbá rozhodnutí, zato Rada pro reklamu už rozhodla. Reklama porušuje Kodex reklamy, který se Air banka zavázala dodržovat. Ční banky takové problémy nemají, jen banka vstřícná ke svým zákazníkům. Zajímavé.
http://airbankmuzetejimitradi.blogspot.cz/2017/05/5-rada-pro-reklamu-vysledky.html