Hlavní navigace

Změnit banku je snadné, přesto ji mění jen zlomek lidí

14. 4. 2014

Sdílet

Podle dat České bankovní asociace (ČBA) je změnit banku snadné, přesto však svou hlavní banku změnilo jen 2 % klientů: Snadnost přechodu klientů k jiné bance je výsledkem ostrého konkurenčního boje a fungování Kodexu mobility klientů. Jeho prostřednictvím může nová banka sama vyřídit přechod nového klienta od jeho původní banky, uvedl Jan Matoušek, náměstek výkonného ředitele České bankovní asociace. Banky se  podle něj stále více učí o klienty bojovat, ať už nabídkami snadné změny, nebo motivací svých klientů, aby zůstali.

Zajímavé také je, že došlo od roku 2011 k výrazné změně motivace klientů, proč u stávajících bank setrvat. Před 3 lety totiž dominovaly časové důvody (41 %) a složitost procesu (21 %) jako argumenty proč neměnit, v tomto roce uváděli respondenti jako druhý nejčastější důvod (18 %), že je stávající banka dokáže motivovat, aby u ní zůstali. Jiný průzkum ale si zpracovala UniCredit Bank, podle které jsou nižší poplatky jedním z hlavních důvodů, proč by lidé změnili banku. Čtěte také: „U konto“ Unicredit Bank: Skoro všechno bez poplatků s jednou podmínkou

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 4. 2014 22:18

    Pavel (neregistrovaný)

    Zase až taková trivka to není. Hlavně je to dost běhání a dost sevřené zadnice, aby všechno správně odešlo a tak dále. Jo, existuje ten bankovní kodex mobility, ale to je jenom polovina práce. Osobně je nutné si třeba oběhnout mzdovku, pak taky dohlédnout na správně provedené platby úvěrů a třeba hypotéky a tak dále.

  • 15. 4. 2014 9:23

    Jerry001 (neregistrovaný)

    kde Vam zustane cislo! Tady je sice kodex mobility, ale cislo samozrejme mate jine, takze pro me jako zivnostnika je peklo vsechny upozornovat, ze mate jine cislo (vsichni automaticky plati tam kam driv), a i soukromy ucet mate par prichozich plateb kde musite myslet komu vsemu musite dat vedet.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Nejčastěji se věnuje tématům z oblasti investování, financí a makroekonomie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).