Biometrické ověřování údajů, například prostřednictvím otisku prstu či skenu oční rohovky očekává do budoucna v bankovnictví 52 % Čechů. Vyplynulo to z průzkumu agentury SC&C pro Českou bankovní asociaci (ČBA).
Od banky ale respondenti do budoucna očekávají i další služby. S tím, že by banka budoucnosti měla nabízet i jiné než finanční služby, souhlasila v průzkumu třetina (33 %) respondentů. Naopak to, aby se banky i v budoucnu držely svého řemesla, tedy nabízely striktně služby spojené se správou financí, jako je vedení účtů a úvěry, volilo 17 % lidí. Tento názor převládal s rostoucím věkem respondentů,
vysvětluje Tomáš Hládek, poradce pro platební styk a digitalizaci ČBA.
Téměř čtvrtina (24 %) dotázaných by ocenila rozšíření on-line bankovnictví na každodenní věci, jako například propojení s kalendářem nebo telefonním seznamem.
O zániku bankovních poboček je přesvědčeno 11 % Čechů. Dalších 5 % by do budoucna uvítalo, kdyby se pobočky proměnily na kavárny, kde by se lidé mohli v příjemném a uvolněném prostředí setkat, občerstvit a vyřídit potřebné záležitosti.