Hlavní navigace

Úřady budou provázanější, už nebude potřeba obíhat všechny

29. 4. 2010

Sdílet

Ministerstvo vnitra ČR získalo ze strukturálních fondů další dotaci na systém základních registrů, kterou chce financovat zavedení Registru práv a povinností.

Všechny čtyři základní registry (Registr obyvatel, Registr osob, Registr práv a povinností a Registr územních identifikací, adres a nemovitostí) by měly fungovat v rámci Informačního systému základních registrů. Zkušební provoz odstartuje na začátku července letošního roku, start ostrého provozu je plánován o dva roky později, uvádí zpráva Ministerstva vnitra s tím, že díky registrům už nebude nutné obíhat jednotlivé úřady se stejným dokumentem. Každý dokument poskytne jen jednou a ostatní úřady k nim díky jednotlivým registrům získají přístup. Registry také zavedou pořádek v datech, která budou udržovat aktuální a pravá, doplňuje zpráva. 

Mezi další financované projekty patří také tzv.Smart Administration. Smart Administration je pojem, který slýcháme poměrně často, ale málokdo si pod ním dokáže představit něco konkrétního. Změnu ale brzy všichni pocítí na vlastní kůži i na tak triviálních úkonech, jako je například vyřízení změny adresy, kdy už nebude nutné obíhat hned několik úřadů, vysvětlil ministr vnitra Martin Pecina.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Autorka je zástupkyní šéfredaktora serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).