Hlavní navigace

Soutěž EDEN pomáhá českému cestovnímu ruchu

27. 5. 2009

Sdílet

Národní park České Švýcarsko proslulý především Pravčickou bránou se může chlubit historicky prvním titulem EDEN (European Destination of ExcelleNce) jaký může získat cestovní destinace. Soutěž pořádá Evropská komise od roku 2006. Česká republika se jí letos zúčastnila poprvé.

Garantem letošního ročníku pro Českou republiku byla agentura CzechTourism. Projekty poslalo 21 destinací. Odborná porota hodnotila kromě turistických produktů i komunikaci s představiteli chráněného území a rozvinutost infrastruktury regionu (ubytování, informační centra). Mezi hodnotící kritéria patří i komunikace s místními obyvateli a podnikateli.

Tato destinace je ukázkovým modelem toho, jak úspěšně spolupracovat při rozvoji cestovního ruchu v chráněné oblasti. Na koncepci jejího rozvoje se totiž podílí obecně prospěšná společnost společně se správou národního parku. Turista zde pozná, že si místní lidé uvědomují význam cestovního ruchu jako přínosu pro svou oblast, řekl ministr pro místní rozvoj Rostislav Vondruška.

Soutěž EDEN vyhlašuje od roku 2006 Evropská komise v rámci projektu zaměřeného na trvale udržitelný rozvoj cestovního ruchu. Letos dostali soutěžící za úkol připravit turistický produkt, který akcentuje zvláštnost chráněného území a přináší rozvoj celé společnosti v souladu s principy udržitelného rozvoje.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Kolektiv redaktorů serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).