Postoj k finančním službám a jejich dostupnosti se s velikostí bydliště nikterak zásadně neliší. Svou bankovní pobočku například pravidelně využívá 85 % klientů z obou skupin. Vyplývá to z průzkumu Poštovní spořitelny.
Ve společnosti stále panuje názor, že z hlediska dostupnosti služeb vesnice zaostávají za městy. To však ve většině případů už dávno není pravda. Například s otevírací dobou poboček je spokojeno 89 % obyvatel měst a také 84 % lidí z menších obcí,
popisuje Milan Jursík, manažer marketingu Poštovní spořitelny. Návštěvy klientů na pobočce jsou prakticky totožné ve městech i na vesnicích, nejčastěji jsou ve frekvenci 1krát měsíčně, řeší se hlavně záležitosti přesahující rámec několika tisíc korun.
Na druhou stranu z průzkumu vyplynulo, že obyvatelé měst mají pobočku vlastní banky v 67 % případů do vzdálenosti 2 km oproti pouhým 30 % obyvatel vesnic,
doplňuje Jursík.
Nejčastěji lidé ve městě i na vesnici vlastní jednu platební kartu. Bankomaty využívají obě skupiny stejně často, v průměru 2– až 3krát měsíčně. Nespokojenost s hustotou sítě bankomatů je samozřejmě výraznější u obyvatel vesnice. Na vesnici je však k dispozici alternativní možnost výběru peněz z účtu, tedy CashBack,
upozorňuje Jursík.