Prodej letenek musí být transparentní. Přesto, že je to požadavek evropských předpisů, někteří prodejci letenek na ně hřeší. Jedním ze způsobů je i nenápadné podsouvání pojištění cestovní kanceláří či agenturou.
Minulý týden vydal Evropský soudní dvůr rozsudek, kterým sjednotil výklad nařízení, a prohlásil, že zákazník se musí sám výslovně rozhodnout, zda doplňkovou službu zakoupí. Prodejce tedy nesmí tuto možnost automaticky přidávat,
uvedl právní poradce časopisu dTest Miloš Borovička s tím, že na tuzemských webech je přednastavené pojištění jako součást letenky téměř pravidlem. Dalším nešvarem je zahrnutí provize ze zprostředkování prodeje mezi poplatky spojené s letem, což považujeme za zcela nesprávné a netransparentní,
dodal Borovička.
Podle sdružení dTest jsou evropská nařízení pro členské státy přímo závazná a vnitrostátní soudy musejí rozhodovat v souladu s rozsudkem. Výklad by tedy měl být stejný v celé Evropské unii.