Vzhledem k rostoucí nasycenosti tuzemského trhu platebních karet se banky společně s karetními asociacemi snaží najít nové cesty, jak oslovit jejich potenciální i stávající držitele. Jednou z nich by mohl být i moderní atypický design karet.
Personalizace platebních karet, která držitelům karty umožňuje zvolit si vzhled podle svého vkusu, se na českém trhu již zabydlela. Nabízí ji například Komerční banka nebo ČSOB. Ale vlastními fotografiemi na platební kartě to nekončí. V zahraničí už existují i karty průhledné, takové, které svítí ve tmě nebo jejichž povrch má podobu hologramu. Platební karty mohou dokonce vonět, například pomeranči, praženou kávou nebo čerstvě posekanou trávou.
Mění se také tvar karet, které mohou například nést podobu přívěsku na klíče. Bezkontaktní platební technologie ale posouvají design platebních karet ještě dále a umožňují je zabudovat například do hodinek nebo mobilního telefonu.