Náboráři v České republice využívají sociální sítě k hledání zaměstnanců jen v 10 % případů. Na profesní síti LinkedIn je přitom zaregistrováno přibližně 900 000 Čechů. Odhad, že sociální sítě zcela nahradí personální agentury, který v České republice zhruba před pěti lety panoval, se tak nepotvrdil. Vyplynulo to z informací, které zveřejnila agentura AC JOBS.
Při náboru jsou naopak velmi využívány personální agentury. Jejich prostřednictvím hledá nové zaměstnance 71 % zahraničních a 40 % tuzemských firem.
Firmy si vybírají personální agenturu v 71 % z důvodu nedostatku kvalitních životopisů, ve 37 % kvůli tomu, že jim personální agentura ušetří čas s hledáním kandidátů, a ve 25 % proto, že agentury mají více možností, jak kandidáty oslovit,
uvedla Olga Hyklová, majitelka a výkonná ředitelka společnosti AC JOBS.
Pokud už firmy přistoupí k tomu, že zaměstnance hledají prostřednictvím sociálních sítí, využívají pouze Facebook a LinkedIn. Ostatní sítě nevyužívají při obsazování volných pozic prakticky vůbec.