Hlavní navigace

Nové zaměstnance přes sociální sítě hledá minimum zaměstnavatelů

Sdílet

Náboráři v České republice využívají sociální sítě k hledání zaměstnanců jen v 10 % případů. Na profesní síti LinkedIn je přitom zaregistrováno přibližně 900 000 Čechů. Odhad, že sociální sítě zcela nahradí personální agentury, který v České republice zhruba před pěti lety panoval, se tak nepotvrdil. Vyplynulo to z informací, které zveřejnila agentura AC JOBS.

Při náboru jsou naopak velmi využívány personální agentury. Jejich prostřednictvím hledá nové zaměstnance 71 % zahraničních a 40 % tuzemských firem. 

Firmy si vybírají personální agenturu v 71 % z důvodu nedostatku kvalitních životopisů, ve 37 % kvůli tomu, že jim personální agentura ušetří čas s hledáním kandidátů, a ve 25 % proto, že agentury mají více možností, jak kandidáty oslovit, uvedla Olga Hyklová, majitelka a výkonná ředitelka společnosti AC JOBS.

Pokud už firmy přistoupí k tomu, že zaměstnance hledají prostřednictvím sociálních sítí, využívají pouze Facebook a LinkedIn. Ostatní sítě nevyužívají při obsazování volných pozic prakticky vůbec.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Psaním jsem skloubila své znalosti ze studií financí a žurnalistiky. Ráda se učím nové věci, tančím a běhám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).