Chybně zadaný variabilní symbol je jednou z nejčastějších příčin, proč domácnost nedoručí svou platbu pojišťovně a dostanou se tak do skupiny neplatičů, vyplývá ze statistik Triglav pojišťovny. Nejčastěji se chyby ve variabilních symbolech objevují na poštovních poukázkách. Klienti jsou překvapeni, když po zaplacení pojistného obdrží upomínku jako neplatiči. Mnohdy na ni vůbec nezareagují, což okamžitě spouští proces vymáhání dlužného pojistného. V krajních případech tak může dlužnou částku požadovat externí vymáhací agentura,
upozorňuje pojišťovna ve své zprávě s tím, že chyba na poukázce neznamená žádné sankce, ale je třeba na to pojišťovnu co nejdříve upozornit.
Například svou domácnost si můžete pojistit i u dalších pojišťoven: Allianz, Česká podnikatelská pojišťovna, Česká pojišťovna, ČSOB Pojišťovna, Direct Pojišťovna, Generali Pojišťovna, HALALI Všeobecná pojišťovna, Hasičská vzájemná pojišťovna, Kooperativa pojišťovna, Maxima Pojišťovna , Slavia pojišťovna, UNIQA pojišťovna a Wüstenrot .