Právo na změnu dodavatele elektřiny nebo plynu máte ze zákona. Ale ne vždy takový převod proběhne hladce a bez potíží. Problémem může být například stávající smlouva, ale i stávající dodavatel nebo administrativní pochybení. Řada spotřebitelů si v okamžiku, kdy podepisuje dokumentaci nutnou ke změně dodavatele, neuvědomuje případné překážky. Třeba to, že jejich stávající smlouva o dodávkách energií buď nejde vypovědět vůbec, nebo jen se zaplacením vysoké smluvní pokuty, jelikož byla sjednána na určité období, které ještě neskončilo,
upozorňuje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.
Narazit ale můžete i v případě, že o změnu dodavatele žádá jiná osoba, než ta, který je uvedena ve stávající smlouvě. A někdy je smlouva vedena na již zemřelého člena domácnosti. V takovém případě je potřeba požádat o přepis odběrného místa na jinou, žijící osobu.
Setkat se můžete i s tzv. retenčními nabídkami. Ve chvíli, kdy se rozhodnete od stávajícího dodavatele odejít, vám začne nabízet lepší cenu, abyste smlouvu nevypovídali. Pokud vám přijde retenční nabídka, zkontrolujte si kromě ceny i další podmínky smlouvy, například smluvní pokuty a jiné poplatky,
radí Lukáš Zelený.
Samotný proces převodu a změny dodavatele by měl trvat přibližně jeden měsíc. Vlivem okolností se ale může protáhnout. Kromě výše uvedeného je potřeba dát si pozor i na administrativní pochybení. Setkali jsme se s případy, kdy se musel celý proces změny dodavatele znovu zahájit, protože žádost o změnu nebyla přijata kvůli chybné diakritice ve jméně,
uvádí Lukáš Zelený.