Pokud si u Českých drah kupujete jízdenku přes internet, je nutné, abyste v objednávce zadali číslo vašeho osobního dokladu. Jestliže si jej ale zapomenete vzít s sebou do vlaku, případně máte doklad totožnosti, ale jiný, než ten, jehož číslo jste uvedli do objednávky, je vaše jízdenka brána jako neplatná. Musíte si ve vlaku koupit novou a stará vám propadá.
Od 15. září 2016 se ale tato praxe změní. Při zadávání objednávky bude stačit, když uvedete své jméno a příjmení. Číslo dokladu už nebudete muset zadávat vůbec.
A změnou si projde i postup, který nastává při stornování jízdenky. Aktuálně je v případě storna jízdenky kupované přes internet čekací doba až 90 dní, během kterých se České dráhy vyjádří, zda vám peníze vrátí či nikoli.
České dráhy aktuálně připravují řešení, v rámci kterého by měla být tato záležitost vyřízená ihned. Spuštěna by měla být počátkem roku 2017.