Hlavní navigace

Konec "Šmejdům"? Akce bude nutné hlásit

17. 5. 2013

Sdílet

Ministerstvo průmyslu a obchodu předložilo návrhy, které mají omezit nekalé praktiky na předváděcích akcích. Připravili jsme opatření, která mají okrádání spotřebitelů zabránit. Společným postupem MPO, kontrolních orgánů a spotřebitelských organizací tak zamezíme poškozování zákazníků, uvedl ministr průmyslu a obchodu Martin Kuba (ODS).

Pořadatelé by tak museli své akce předem nahlásit České obchodní inspekci (ČOI). Součástí ohlašovací povinnosti budou muset být také údaje o organizátorovi a o tom, jaké zboží či služby bude na akci nabízet. Předepsaný obsah letáku by měl zajistit dostatečnou informovanost o skutečném stavu a záměru prodejce, a ne aby dostávali lidé pouze pozvánku na nějaký příjemný výlet a v závěru zjistili, že byli čtyři pět hodin někde zavření a vystavení velmi tvrdým nekalým praktikám, uvedl ministr.

Pokud by se nějaký spotřebitel stal obětí podvodných praktik prodejců, pak by se mohl obrátit na „Spotřebitelského ombudsmana“. Na praktiky prodejců upozornil také dokument Silvie Dymákové Šmejdi.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Nejčastěji se věnuje tématům z oblasti investování, financí a makroekonomie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).