Hlavní navigace

Jak podat přehled pro zdravotní pojišťovnu?

27. 3. 2015

Sdílet

Ačkoli daňové přiznání máte už možná podané, většinu OSVČ podání přehledu o příjmech a výdajích teprve čeká. Jak podat přehled pro příslušnou Okresní správu sociálního zabezpečení už jsme si před časem krátce popsali. Samostatný článek na toto téma brzy vydáme.

Stejně tak je ale nutné odevzdat přehled také zdravotní pojišťovně. Přehled musíte předložit nejpozději do jednoho měsíce ode dne, ve kterém jste měli podat daňové přiznání, takže posledním dnem pro jeho odevzdání je 4. května 2015. Případný nedoplatek je potřeba uhradit do osmi dnů od data, kdy byl nebo měl být přehled podán.

Formulář můžete vyplnit ručně a zanést či poštou zaslat na adresu vaší zdravotní pojišťovny.

Některé ale také umožňují podepsaný a vyplněný formulář oskenovat a poslat jej ve formátu PDF mailem. Pojišťovna ale může požadovat, aby formulář odešel z adresy, kterou má u vás zaevidovanou.

Kromě toho mívají pojišťovny také interaktivní formuláře ve formě chytrých PDF. Stáhnout si je můžete z naší daňové sekce. Tyto formuláře například samy spočítají pojistné a novou zálohu. I ty ale pak musíte následně vytisknout a doručit na pojišťovnu, třeba i přes datovou schránku. Přiložit elektronický podpis tyto formuláře neumožňují.

Na některých portálech zdravotních pojišťoven je k dispozici také možnost podat přehled vyloženě elektronicky včetně elektronického podpisu. Toto řešení ale vyžaduje, abyste s pojišťovnou měli uzavřenou dohodu o zabezpečené elektronické komunikaci a vlastnili nějaký certifikát, který pomůže formulář podepsat.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Autorka je zástupkyní šéfredaktora serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).