Evropská komise spouští platformu, přes kterou mohou spotřebitelé řešit spory s obchodníky online. Usnadnit má hlavně přeshraniční spory.
Spotřebitel i podnikatel může prostřednictvím platformy poslat protistraně stížnost. Nedomluví-li se napřímo, vstoupí do procesu tzv. subjekt pro řešení sporů, což jsou Evropská spotřebitelská centra jednotlivých vnitřních států. Ty následně postupují podle svých procesních předpisů,
popsal pravidla platformy Miloš Borovička, právní poradce dTestu.
Zároveň ale dodal, že ačkoli členské státy EU měly dle nařízení o online řešení sporů určit kontaktní místa, ke dni spuštění platformy jich velká část chybí. Chorvatsko, Estonsko, Litva, Lotyšsko, Lucembursko, Malta, Německo, Polsko, Rumunsko, Slovinsko a Španělsko jsou podle informací na stránkách platformy země, kde pomocný subjekt k řešení sporu stále chybí
, vyjmenoval Borovička s tím, že v těchto zemích si spotřebitel musí poradit sám, což bude vzhledem k jazykové barieře komplikované.
Podnikatelům podle Borovičky vyvstává nová povinnost informovat o platformě na svých webových stránkách a v obchodních podmínkách.