Hlavní navigace

dTest: Reklamujete-li objemný výrobek, dopravu musí uhradit prodejce

20. 7. 2012

Sdílet

Pokud reklamujete objemný výrobek, náklady na dopravu by měly být hrazeny prodejcem. Vyplývá to ze zprávy sdružení dTest, na jehož linku se s tímto problémem obrací mnoho spotřebitelů.

Kromě samotné váhy výrobky nemá každý spotřebitel možnosti, jak do prodejny výrobek dopravit pro uplatnění reklamace. Podle zkušeností spotřebitelů prodejce s pomocí příliš nespěchají a často nezahájí reklamační proces dříve, než je zboží dopraveno na prodejnu.

Nákladů spojených s reklamací se není třeba bát. Pokud se vada na věci prokáže, nese náklady v plné výši prodejce a jde-li o zboží, s jehož transportem k prodávajícímu jsou spojeny obtíže, pak je na místě požadovat výjezd reklamačního pracovníka nebo odvoz zboží prodejcem, řekl Miloš Borovička, právní poradce časopisu dTest.

Zvláštní kategorii podle sdružení představují vestavěné či zabudované výrobky, u kterých se navíc přidávají komplikace s jejich demontáží. Podobnou situací se nedávno zabýval Evropský soudní dvůr, který výkladem směrnice o zárukách došel k závěru, že prodávající je povinen vadné zboží odstranit z místa, kde bylo nainstalováno, zabudovat zde zboží náhradní a nezpůsobovat spotřebiteli obtíže s uplatněním reklamace, upozorňuje Borovička.

Jak správně žádat o náklady na uplatnění reklamace? Na webu časopisu dTest je možné stáhnout bezplatně vzorový dopis.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).