Hlavní navigace

ČR není konkurenceschopnou ekonomikou, mzdy zůstanou nízké

10. 10. 2013

Sdílet

Česká republika je z hlediska inovačního barometru, který obsahuje ukazatele jako konkurenceschopnost, inovační potenciál či budoucí hledisko prosperity až na 19. místě ze 28 zemí v EU. Česko se tak umístilo za Slovinskem, Maďarskem, ale i Španělskem. Na předních pozicích se umístilo Švédsko, Dánsko a Finsko, na posledních místech je Řecko, Rumunsko, Bulharsko. Vyplývá to z inovačního barometru Erste, který dnes představila Česká spořitelna.

Současná moderní ekonomika může dlouhodobě uspět pouze v případě, že se bude soustředit na inovace, výzkum, znalostní ekonomiku a výrobky s vysokou přidanou hodnotou. ČR je vnímána jako země, která poměrně dobře bez výrazných problémů přestála ekonomickou krizi. V porovnání se zeměmi jako Kypr či Malta jsme však výrazně zaspali v některých důležitých oblastech a například nízké veřejné výdaje na vzdělávání tvoří značnou překážku v dalším posunu, uvedl manažer EU Office České spořitelny Jan Jedlička. Inovační potenciál je přitom zásadní v tom, jak vysoké mzdy budou v dané ekonomice.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 10. 2013 16:00

    Pavel (neregistrovaný)

    Kromě toho, že to není pravda, mě spíš zaujala jedna douška. Že s tím přichází někdy z ČS. Jaký je asi její inovační potenciál? Banka žádná sláva, kdyby nebylo blbých kafek, které může beztrestně obírat o miliardy na poplatcích, tak se potácí v marasmu socialistického molocha. Já nevím, že se vůbec nestydí plkat tyhle hlouposti. Zrovna ČS.

  • 10. 10. 2013 20:31

    karel (neregistrovaný)

    Co není pravda? Že jsme v žebříčku konkurenceschop­nosti mezi zeměmi EU až na 19. místě?

  • 10. 10. 2013 23:04

    Pavel (neregistrovaný)

    Ok. Kromě Západního Německa bych nechtěl žít ani v jedné z těch zemí, které jsou nad námi.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Nejčastěji se věnuje tématům z oblasti investování, financí a makroekonomie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).