Hlavní navigace

ČOI: Pohřební služby šidí spotřebitele

21. 12. 2015

Sdílet

Spotřebitelé jsou šizeni i v oblasti pohřebnictví. Vyplývá to ze zprávy České obchodní inspekce (ČOI) o šetření v letošním roce. Během něho inspektoři zjistili při 135 kontrolách nedostatky téměř ve 40 % případů.

Nejčastěji porušovaly kontrolované osoby zásady poctivosti prodeje a další zjištěnou závadou bylo nevystavení řádné objednávky pohřbu. Vzhledem k vysoké míře porušení lze předpokládat pokračování kontrol pohřebních služeb i v dalším roce, uvádí zpráva ČOI.

Nejčastěji kontrolované subjekty porušovaly povinnost informovat o ceně prodávaných výrobků a poskytovaných služeb nebo uváděly ceny bez DPH. Dále se porušení týkala nevydání potvrzení o převzetí objednávky, kdy nebyla služba poskytnuta na počkání nebo subjekty účtovaly jinou cenu než stanovoval jejich ceník (například o 1000 Kč dražší převoz těla apod.).V 6 případech byl také porušen zákaz klamavých praktik a v pěti zase informační povinnost o uplatnění práva reklamace (např. v obchodních podmínkách uvedena chybná lhůta pro uplatnění reklamace pouze v délce 48 hodin po pohřbu).

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).