Češi začali tuzemské ekonomice více věřit. Vyplynulo to z průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění, v rámci kterého hodnotilo českou ekonomiku kladně 32 % dotazovaných. To je nejvyšší údaj od roku 1999, kdy se u nás obdobné průzkumy provádějí.
Důvěra spotřebitelů i firem v ekonomiku je mimo i důvodem pro to, že mají větší chuť utrácet. Patrné je to například na prodejích nových aut. Prodeje nových osobních vozů loni v České republice vzrostly o 20 % na rekordních 230 857 aut. Majitele k nákupu motivují mimo jiné i levné pohonné hmoty u čerpacích stanic zapříčiněné rekordně nízkou ropou. Stimulem jsou ale také relativně nízké úrokové sazby v bankách, a tedy i dostupné financování.
A vysledovat se dá ještě jeden trend. S tím, jak na českých silnicích přibývá v posledních letech nových vozů, roste i zájem spotřebitelů o havarijní pojištění. V loňském roce bylo podle údajů České asociace pojišťoven havarijně pojištěno 1,9 milionu vozů. To je například o půl milionu vozů více než v roce 2008. Potvrzují to i zástupci pojišťoven. Registrujeme meziroční nárůst ve sjednaných havarijních pojistkách přibližně o čtyři procenta. Pojišťujeme právě především nové vozy, u kterých dává havarijní pojištění pro klienty největší smysl,
uvedla Eva Svobodová z UNIQA pojišťovny.