Češi nejsou momentálně příliš spokojeni se svou hlavní bankou. V celosvětovém žebříčku je ČR v rámci spokojených klientů na chvostu. Z hlediska dlouhodobých zkušeností klientů s bankami naopak hodnotí Češi finanční instituce pozitivně. Vyplývá to z celosvětového průzkumu ve 25 zemích, jehož výsledky dnes představil konzultant Capgemini George Briford.
V celosvětovém měřítku není se svou bankou spokojeno necelých 60 % klientů. Dlouhodobá pozitivní zkušenost naopak dosahuje 72 %. Nejméně si na své bankovní ústavy stěžují v Severní Americe, ve Švédsku a v Indii. Nejhorší bilanci naopak drží banky z Latinské Ameriky.
Briford k výsledkům uvedl, že banky nejsou dosud schopné často vytvořit pevný a loajální vztah s klientem. Upozornil také na to, že podle studie se mění vztah klientů k pobočkám. Ti ji dnes vnímají jako poradenské místo, kde vyřeší složitější problémy a sjednají složitější produkty. Základní finanční operace by se tak na nich měly provádět stále méně.