Hlavní navigace

Češi na internetu nejčastěji nakupují z čínských e-shopů

Sdílet

Čínský e-shop Aliexpress je z pohledu internetových plateb nejpoužívanějším e-shopem u českých zákazníků. Počet transakcí mu letos stoupl o 31 %, ale objem transakcí zůstal stejný jako minulý rok. Vyplynulo to z analýzy plateb mBank, která zkoumala platby kartou uskutečněné za poslední rok na internetu.

Znamená to, že se Češi nebojí nakupovat v zahraničních e-shopech a nevadí jim delší doba dodání zboží. První však i letos zůstává americký PayPal, a to i s poklesem 13 %.

Na třetím místě jsou stránky poskytovatelů přepravních služeb, konkrétně České dráhy, které stouply o 27 % a předběhly tak Student Agency, která zaznamenala pokles transakcí o 13 %. Důvodem může být stoupající obliba internetového e-shopu Českých drah. Transakce přepravce Leo express v letošním roce stouply pouze nepatrně.

Největší nárůst v roce 2015 v počtu transakcí má s 39 % platební portál Gopay, větší objem transakcí je viditelný také u internetových stránek operátorů. Ačkoli by se dalo předpokládat, že nejvyšší počet i objem transakcí budou mít internetové obchody, jejich růst se dá v letošním roce vyčíslit v řádech jednotek procent. Slevomat navíc meziročně klesl v počtu transakcí o 26 %, Alza a Mall zůstávají přibližně na stejných číslech.

Vášeň pro hru Češi nezapřou, což dokazuje 2,4 % nárůst objemu plateb hráčské stránky steamgames.com, kam v období 15. 11. – 15. 12. 2015 putovalo od českých hráčů celkem 1,2 mil. Kč. Novinkou je v letošním roce také portál damejidlo.cz, který bychom v loňském žebříčku nenašli a letos se dostal do TOP15.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Psaním jsem skloubila své znalosti ze studií financí a žurnalistiky. Ráda se učím nové věci, tančím a běhám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).