Česká asociace pojišťoven (ČAP) varuje ve svém dnešním prohlášení občany před stále rostoucím počtem případů podvodného jednání některých zprostředkovatelů finančních produktů. Zprostředkovatelé podle ČAP sami vyhledávají klienty a prokazují se údajným pověřením ČAP ke kontrole a vyhodnocování smluv životního pojištění zákazníků pojišťoven. Na nové praktiky přitom organizaci upozornili sami klienti.
Česká asociace pojišťoven žádné oprávnění nikomu k prověřování pojistných smluv nevydávala, nevydává ani vydávat nemůže,
ohradil se proti neetickým praktikám výkonný ředitel ČAP Tomáš Síkora.
Podle Síkory je hlavním motivem takového chování zprostředkovatelů boj o provizi za klienta. Zprostředkovatelé se takovým argumentem snaží navázat kontakt s potenciálním zákazníkem, kterému posléze navrhují „výhodnější” životní pojištění nebo jiný finanční produkt,
vysvětlil Síkora.
Zdroj: tisková zpráva ČAP