Hlavní navigace

Allianz začal prodávat životní pojištění "bez absurdních poplatků"

Sdílet

Allianz pojišťovna začala 1. červnem 2015 sjednávat inovované životní pojištění, které podle jejich slov přepíše současná pravidla ochrany života a zdraví. Hlavní změnou je zrušení všech nesmyslných poplatků, uvádí tisková zpráva pojišťovny.

Inspiraci jsme hledali v jiných oborech, zejména v bankovnictví. Žijeme zkrátka v době „bezpoplatkové“. Většina spotřebitelů neplatí žádné poplatky za vedení běžného účtu, a tak se nabízí otázka – proč by ti samí klienti chtěli platit poplatky u svého životního pojištění? Například počáteční poplatek v životním pojištění patří do kategorie nesmyslných a jeho správná výše je pouze jedna – nula korun. Právě do kategorie produktů bez absurdních poplatků patří i nový Rytmus risk, říká šéf životního pojištění Allianz Martin Podávka.

Inovované životní pojištění Rytmus není postaveno jako rizikové pojištění na investičních základech, protože tímto postupem se nelze zbavit složitosti ani poplatků. Pojišťovna místo toho postavila klasické rizikové pojištění a k němu přidala volitelnou investiční složku bez počátečního, měsíčního nebo koncového poplatku. Pojištění tak lze použít nejen pro zajištění životních rizik, ale také pro daňové výhody.

Pojišťovna si slibuje, že zrušením zbytečných poplatků klient získá již v základu příznivější cenu. Další 15% slevu může získat za 5 a více připojištěných rizik.

Mezi další inovace patří

  • pojištění invalidity s jednorázovou klesající částkou s variabilním nastavením pojistných částek pro všechny 3 stupně,
  • pojištění invalidity pro děti,
  • progresivní plnění zvýšené až na 800 %.

Životní pojištění Rytmus umí pojistit dospělého a až 5 dalších osob, přičemž minimální pojistné není stanoveno. Nulové minimální pojistné platí nejen pro pojistnou ochranu, ale také pro investiční složku, tj. i pro mimořádné pojistné.

V pojištění Rytmus nejsou účtovány hlavně tři  poplatky:

  1. Počáteční poplatek (u normálního investičního pojištění bývá v průměru 10 000 Kč a více)
  2. Poplatek za předčasné ukončení (opět tisice korun zejména v prvních letech u standardních produktů)
  3. Inkasní poplatek.

Prakticky zde tak není ani měsíční poplatek, protože klient platí hlavní krytí 30 Kč měsíčně, kde je započtena základní pojistná ochrana 10 000 Kč pro případ smrti.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Autor se věnuje publikační činnosti v oblasti osobních financí. Specializuje se na finanční produkty, spotřebitelská témata a oblast dopravy.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).