Zájem o all inclusive zájezdy roste. Zatímco v roce 2008 tvořily podle serveru Zajezdy.cz prodeje all inclusive dovolených 37 % všech zájezdů, letos je to již 57 %. Úměrně tomu klesá zájem i o jiné formy ubytování. V dovolenkových destinancích v Turecku nebo Egyptě už jiné formy stravování nejsou,
řekl obchodní ředitel Exim Tours Stanislav Zíma. To však údajně poškozuje drobné podnikatele, neboť hosté přestávají mimo své hotely utrácet.
Forma zájezdů, kdy má klient všechny ubytovací a gastronomické služby nakoupené předem, je výhodná především pro provozovatele velkých hotelových komplexů,
uvedl pro ČTK Jaromír Beránek ze společnosti Mag Consulting.
Částečně si za to mohou i drobní podnikatelé sami, neboť zaměrně předražují své služby pro turisty. V Turecku a jiných zemích se také lze setkat s takzvanou „pastí na turisty“, kdy budou zahraniční návštěvnici vlákani do určitého podniku. Tam však obyčejné pití stojí desítky eur a hosta nepustí, dokud nezaplatí svou útratu.