Hlavní navigace

Zlaté koruny za letošní rok rozděleny

Zlaté koruny za nejlepší finanční produkty roku se udělují celkem v 18 samostatných kategoriích, což je v porovnání s obdobnými domácími soutěžemi záležitost zcela výjimečná. Po této stránce zaujímá Zlatá koruna nejprestižnější pozici.
30. 6. 2009

Sdílet

Ta je dána i tím, že finanční produkty hodnotí téměř 300 odborníků z nejrůznějších oblastí finančního trhu a ti tak představují vůbec nejreprezenta­tivnější tým, který se u nás takovýmto hodnocením zabývá.

Letošní 7.ročník ročník soutěže Zlatá koruna byl navíc výjimečný tím, že se jej zúčastnilo 213 produktů od 67 poskytovatelů a byl tedy nejlépe obsazeným ročníkem v celé dosavadní historii. Ceny nejlepším v TOP HOTELU Praha 23. června předal ministr financí Eduard Janota, který nad soutěží letos převzal záštitu.

V hlavní kategorii Novinka roku s převahou zvítězilo životní pojištění FLEXI Pojišťovny České spořitelny. Druhé místo obsadil produkt PaySec Poštovní spořitelny a třetí místo patří Hypotéce po webu Hypoteční banky. Po účtech, které kralovaly v minulých letech, byl letos nejvíce oceněn pojišťovací produkt a produkty využívající internet.

V oblasti pojištění sbírala ocenění především Kooperativa pojišťovna, která získala Zlatou korunu za inovovaný produkt povinného ručení s živelným pojištěním a pojištěním pobytu v nemocnici zdarma a za produkt TREND v kategorii pojištění pro podnikatele. Dále získala dvě druhá místa za Komplexní pojištění vozidel Global a za životní pojištění Perspektiva 6 BN. V kategorii životních pojištění, která patří tradičně k nejvíce obsazeným ve Zlaté koruně, zvítězilo stejně jako v Novince roku FLEXI životní pojištění Pojišťovny České spořitelny.

Z ostatních oceněných si stabilní pozici drží mezi nejlepšími účty mKonto loni i letos úspěšné mBank a oblíbený spořící účet ING Konto. Elektronickému bankovnictví již po léta a letos opět vévodí eKonto Raiffeisenbank, původně produkt eBanky. Na druhé místo se v letošním roce propracovalo Internetové bankovnictví mBank.

Ve stavebním spoření opět stejně jako loni nejvíce porotu zaujal ATRAKTIV úvěr 3,7% p.a. Českomoravské stavební spořitelny a hned na druhém místě Zelený úvěr Nízká hyposplátka Raiffeisen stavební spořitelny. Třetí místo patří tentokrát produktu stavební spořitelny Wüstenrot Družstevní byt. V kategorii hypoték loni třetí Variabilní hypotéka Raiffeisenbank je již letos první. Další místa obsadila novinka Hypoteka po webu Hypoteční banky a Flexibilní hypotéka Komerční banky.

Mezi úvěry dali odborníci přednost produktům podporujícím studium, na prvním místě Úvěru na vzdělání Poštovní spořitelny a na druhém místě úvěru Gaudeamus Komerční banky. Třetí místo zaujala Konsolidace půjček od GE Money Bank. V kategorii platebních karet si Zlatou korunu oproti tradici neodnesla banka, ale penzijní fond. Pod názvem První karta, která vám spoří na penzi uspěla AXA karta stejnojmenného penzijního fondu. Mezi podnikatelskými účty si nejlépe vedli dva nováčci, na prvním místě Podnikatelské eKonto Raiffeisenbank a na druhém mBusiness konto mBank. Podnikatelské úvěry ovládly dva produkty GE Money Bank – nejvyšší ocenění získal úvěr na podporu obnovitelných zdrojů energie ECO-Energy a hned druhý skončil produkt Renovace Plus.

Nebývalý zájem o hlasování v soutěži Zlatá koruna projevila veřejnost. Letošní sedmý ročník tak překonal počtem 126 030 hlasujících všechny dosavadní rekordy. Například loni se stejného hlasování zúčastnilo 43 293 osob. Rekordní byl i počet produktů, pro které lidé hlasovali. Letos jich bylo 615, tedy o 75 více než loni.

V Ceně veřejnosti letos zvítězilo internetové bankovnictví GE Money Bank Internet Banka, druhé místo zaujalo mKonto mBank, které zvítězilo loni a na třetím místě této ankety skončila Nízká hyposplátka Raiffeisen stavební spořitelny. Cenu podnikatelů si letos vybojoval nový produkt České pojišťovny Komplexní pojistný program pro dopravce, druhé je Komplexní pojištění podnikatelů NOE Plus pojišťovny Allianz a na třetím místě skončil loni první TREND pojišťovny Kooperativa.

Celkem bylo ve Zlaté koruně letos oceněno 54 produktů od 31 finančních společností. Kompletní výsledky Zlaté koruny 2009 najdete na www.zlatakoruna.info.

Mediálními partnery ankety Zlatá Koruna 2009 byly servery Měšec.cz a Podnikatel.cz.

Zlatá Koruna
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).