Hlavní navigace

Zdravý životní styl se vyplácí

7. 3. 2006
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Pojišťovna AEGON přišla s několika novinkami v oblasti životního pojištění. Jednou z nich je rizikové životní pojištění zvýhodňující nekuřáky a klienty se zdravým životním stylem. Jak takové zvýhodnění funguje a v čem je produkt slabší a v čem silnější než konkurence?

Pojišťovna AEGON přišla hned s několika novinkami najednou. Jednak představila tři nové produkty životního pojištění a zároveň od prvního března spustila vlastní asistenci pro své klienty.

Nejprve pár slov k novým produktům. Prvním je rizikové pojištění AEGON Premium, které zvýhodňuje klienty s méně rizikovým chováním (nekuřáky a lidi s výborným zdravotním stavem a s nízkým výskytem rizikových aktivit). Druhým produktem je rizikové pojištění s klesající pojistnou částkou AEGON Move a třetí novinkou je variabilní životní pojištění k hypotékám AEGON Home s garantovanou mírou zhodnocení.

Zajímavou novinkou je první zmíněný produkt, rizikové pojištění Premium, které zohledňuje přístup klienta k vlastnímu zdraví. Nekuřáci tak mohou dosáhnout zvýhodnění až 25 procent, které od pojišťovny získají v podobě sníženého pojistného či zvýšené koncové pojistné částky.

Zvýhodněné sazby se však týkají smluv až s pojistnou částkou nad 2 miliony korun, u nižších pojistných částek zůstává jedna univerzální sazba. Generální ředitel pojišťovny Boris Čuchran uvedenou hranici zdůvodňuje slovy: Pokud bychom prováděli testy nekuřáctví i u klientů s pojistnými částkami nižšími než 2 miliony korun, cena testu by výši jejich pojistného zbytečně prodražila.

Produkt lze dále kombinovat s širokou škálou připojištění, přičemž připojištění pro případ závažného onemocnění pokrývá 16 nemocí, což je nejvíce na českém trhu.

Na základě výše pojistné částky a zdravotního stavu přiřazuje pojišťovna klienty do jednotlivých tříd, které pak ovlivňují výši pojistného. Jak již bylo výše uvedeno, klient sjednávající pojistné pod dva miliony korun získává univerzální sazbu pojistného a i jeho třída je nazvána „univerzální“. Ostatní třídy se liší na kuřáky a nekuřáky a s dalším rozlišením na preferované a standardní kuřáky a nekuřáky.

Třídy pojištěnců
Pojistná částka Třída
méně než 2 miliony Kč univerzální
2 miliony Kč a více standardní kuřák
preferovaný kuřák*
standardní nekuřák
preferovaný nekuřák**

* Kuřák s jinak výborným zdravotním stavem a bez rizika plynoucího z jiných aktivit.
** Nekuřák s výborným zdravotním stavem a bez rizika plynoucího z jiných aktivit.

Pro zařazení do skupiny „preferovaný“ se posuzuje samotný zdravotní stav, BMI apod. a zároveň rizikové aktivity, kterými jsou například rizikové sporty (např. paragliding, amatérské létání, potápění do 30 a více metrů, bungee jumping, adrenalinové sporty, bojové sporty) a rizikové povolání klienta (např. práce ve vysokých výškách, v dolech, hutích, práce s vysokým napětím, práce v oblasti pyrotechniky, kaskadérství apod.).

Klienti nekuřáci mohou získat zvýhodnění až patnácti procent. Klienti, kteří navíc projdou podmínkami pro zařazení do preferované sazby (o zařazení do preferované sazby mohou zažádat i kuřáci), mají podle pojišťovny nárok na další zvýhodnění, které může dosáhnout u preferovaných nekuřáků oproti standardním nekuřákům až 25 procent.

V porovnání s ostatními rizikovými pojistkami na trhu má Premium výhodu zejména v diverzifikaci klientů dle jejich skutečného zdravotního stavu. Zajímavé je pojištění i rozsahem připojištění, které se k produktu dá přikoupit.

Srovnání životních pojistek
Premium Allianz ČP – Dočasné pojištění pro případ smrti Aviva – Rizikový životní plán
Minimální vstupní věk: 15 let 18 let 15 let 40 let
Maximální vstupní věk:
 – preferované riziko 60 let 75 let 65 let 70 let
 – standardní riziko a univerzální třída 70 let 75 let 65 let 70 let
Maximální výstupní věk:
 – preferované riziko 65 let 85 let 70 let 75 let
 – standardní riziko a univerzální třída 75 let 85 let 70 let 75 let
Sleva za placení:
 – roční 4% 5% 3% *
 – pololetní 2% 2,50% 2% *
 – čtvrtletní 1% 1% 1% *
Indexace: ano ano ne ne
Zproštění placení v případě plné invalidity ano ano ano ano
Připojištění pro případ plné invalidity ne ano ne ano
Připojištění pro případ civilizačních chorob ano ano ne ne
Připojištění pro případ hospitalizace ano ano ne ne
Připojištění pro případ smrti úrazem ano ano ne ano
Připojištění pro případ trvalých následků úrazu ano ano ne ano
Počet onemocnění krytých připojištěním závažných onemocnění 16 13  –  –

* Pojišťovna slevu nabízí, avšak není možné ji vyčíslit procenty.

V porovnání s některými produkty od konkurence má Premium v kategorii preferovaných rizik nejnižší maximální vstupní i výstupní věk, což je důsledkem zařazování klientů do tříd s odlišným zdravotním stavem. V případě slev za frekvenci placení pak Premium nestačí na pojišťovnu Allianz a její rizikové pojištění. Obě jsou však na trhu zajímavé tím, že umožňují indexaci pojistné částky, tedy promítání vlivu inflace. Allianz pak na rozdíl od Premia nabízí k pojištění i připojištění pro případ plné invalidity, ale na druhou stranu nestačí na rozsah onemocnění, ke kterým se vztahuje připojištění pro případ závažného onemocnění.

Připojištění, která Premium nabízí:

  • zproštění od placení pojistného v případě plné invalidity,
  • smrt úrazem,
  • trvalé následky úrazu s možností progresivního plnění,
  • závažná onemocnění,
  • hospitalizace,
  • operace.

Premium tak jistě osloví především náročnější klientelu, jejíž potřeby se od potřeb “běžných“ klientů v řadě parametrů odlišují.

dan_z_prijmu

Jak již bylo v úvodu zmíněno, představila pojišťovna vedle produktových novinek také novou asistenci AEGON Assistance v podobě lékaře na telefonu a konzultačních služeb. Tato asistence však bude zdarma pouze pro klienty, kteří uzavřou s pojišťovnou smlouvu s rizikovým krytím. Ostatní si budou muset připlatit.

Služba „Lékař na telefonu“ nabídne rady, jak postupovat při konkrétních zdravotních potížích, vysvětlení příčin daného onemocnění, obecných postupů léčby a její časové náročnosti apod. Konzultační lékařské služby budou klientům poskytovat informace o lékárnách a jejich otevíracích dobách, o lékařích a lékařských zařízeních, o lékařské pohotovosti a názvech léků v cizích jazycích apod.

Líbí se vám rozlišení klientů podle zdravotního stavu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).