Hlavní navigace

Osobní účet České spořitelny: recenze a zkušenosti

31. 3. 2008
Doba čtení: 16 minut

Sdílet

Sporožiro umřelo a bylo nahrazeno Osobním účtem. Loňská žhavá novinka si během několika měsíců získala statisíce klientů. Zjistili jsme, co všechno můžete od Osobního účtu České spořitelny očekávat a na kolik vás jeho pořízení vyjde.

Když v srpnu loňského roku Česká spořitelna přišla se zcela novým typem účtu pro fyzické osoby, znamenalo to doslova revoluci. V České spořitelně do té doby byl vrcholem luxusu sporožirový účet a jedinou změnu, kterou za svoji existenci zažil, bylo zrušení specifických symbolů, neslučitelných s evropským formátem IBAN účtů. Sporožirový účet úplně neumřel, stávající klienti, kteří na nový Osobní účet (OÚČS) nepřešli, jej stále mají. Připomeňme si, co sporožirový účet nabízel.

Na výběr byly tři možnosti: holý sporožirový účet, Výhodný program a Komplexní program. Tři varianty se lišily podle rozsahu měsíčního paušálu a rozsahu služeb, které v ceně paušálu byly. Záměrně odmítám slovo „zdarma“, protože ve finanční branži není nikdy nic zadarmo. Studentský program je specifický, proto nebude předmětem recenze.

Stroj na poplatky

Při loňském srpnovém ohlášení Osobního účtu České spořitelny novináři byli poměrně neutrální a do parametrů Osobního účtu moc nešťourali. Česká spořitelna byla spokojená, ale později to přece jen některým kolegům došlo a o zdražení se začalo opatrně psát. Proč opatrně?

Musím uznat, že Osobní účet navrhoval šikovný tým odborníků z oblasti obchodu a marketingu. V České spořitelně nepracují žádní amatéři a Osobní účet je důkazem. Jde o chytrý a rafinovaný stroj na poplatky. Česká spořitelna nikdy nepatřila mezi levné banky a po této přeměně sporožira se může pyšnit pojmem „jedna z nejdražších bank“. Osobní účet České spořitelny je drahým bankovním účtem, ovšem záleží na úhlu pohledu, co od něj očekáváte a kolik jste ochotni za to zaplatit. Ale postupně.

Na otázky Měšce.cz odpovídá Pavla Plachá z tiskového oddělení České spořitelny.

Kolik máte podle posledních dostupných údajů Osobních účtů?

Klienti sjednali již téměř 575 000 Osobních účtů České spořitelny.

Lze nějak přibližně určit, kdo preferuje Osobní účet a kdo si naopak ponechává stávající programy či holé sporožiro?

Všechny účty pro soukromé klienty v CZK (kromě speciálních programů Student +, X konto a Exklusive konto), které v současné době nově zřizujeme, jsou v režimu Osobního účtu. Pokud klient nemá zájem o volitelné služby, sjedná si základní pásmo za 29 Kč, které zahrnuje správu a vedení účtu, vyhotovení pravidelného výpisu, zřízení souhlasů s inkasem a trvalých příkazů, a navíc plus jednu volitelnou službu z pásma Standard (např. embosovanou platební kartu). Klienti přecházejí na Osobní účet z několika důvodů. Někteří klienti vítají variabilitu účtu a svobodu při jeho sestavení. Jiná skupina klientů přechází proto, že již nyní provádějí hodně transakcí a na Osobním účtu si zvolí např. výběry z bankomatů zdarma nebo platby v rámci ČR zdarma. Jiní klienti si volí nové služby v rámci Osobního účtu právě proto, aby se při využívání služeb neomezovali a mohli např. z bankomatu vybírat bez omezení. Pouze k Osobnímu účtu poskytujeme také speciální doplňkové produkty – např. se zajištěním schopnosti hradit pravidelné výdaje klient získá v případě nemoci nebo nezaměstnanosti pravidelný příspěvek až 5 tisíc Kč ke svému sníženému příjmu. 16 % všech účtů otevřeli nově příchozí klienti, 84 % klientů přešlo na Osobní účet z jiného programu České spořitelny.

Máte nějakou statistiku, jaká je nejčastější kombinace služeb v Osobním účtu?

Nejčastěji sjednanou variantou je kombinace debetní karty, kontokorentu a bezplatných výběrů z bankomatů České spořitelny. Tuto kombinaci produktů a služeb má pouze 17 % všech klientů – to potvrzuje, že klienti využívají možnost individuálně si sjednat produkty a služby podle vlastního výběru. Ostatní „stejné“ sestavy produktů a služeb tvoří vždy 8 % klientů a méně.

Opatrně s rušením starých programů

Osobní účet ČS jako náhrada starších programů
Osobní účet ČS jako náhrada Přidané produkty Cena
Sporožirového účtu (25 Kč) Běžný účet + Servis 24 29 Kč
Výhodného programu (45 Kč) Běžný účet 0 Kč
Elektronický výpis 0 Kč
Elektronická debetní karta 0 Kč
2 výběry z bankomatů 12 Kč
2 platby přes Servis 24 4 Kč
Servis 24 0 Kč
Kontokorent 0 Kč
Měsíční paušál 69 Kč
Celkem 85 Kč
Komplexního programu (90 Kč) Běžný účet 0 Kč
Elektronický výpis 0 Kč
Elektronická debetní karta 0 Kč
Embosovaná debetní karta 0 Kč
5 výběrů z bankomatů ČS 0 Kč
5 plateb přes Servis 24 0 Kč
Servis 24 0 Kč
Kontokorent 0 Kč
Měsíční paušál 109 Kč
S kreditní kartou (bez jedné debetní) 134 Kč
Senior programu (25 Kč) Běžný účet 0 Kč
Elektronická debetní karta 0 Kč
1 výběr z bankomatů ČS 6 Kč
Měsíční paušál 29 Kč
Celkem 35 Kč

Když se podíváme na tabulku s původními cenovými programy a ekvivalentem v podobě namixovaných služeb Osobního účtu, již první pohled ukazuje na zdražení. Stejné parametry služeb vyjdou o 40 Kč více oproti Výhodnému programu a o 10 Kč více oproti Senior programu. Holý sporožirový účet také byl levnější o 9 Kč, pravda, bez Servisu 24. Zajímavostí je bývalý Komplexní program. Ten byl levnější o 19 Kč a v případě vlastnictví embosované kreditní karty dokonce o 44 Kč. Pokud jste se vešli do původních parametrů s několika málo platbami do a z České spořitelny, přechod na Osobní účet znamená více vámi zaplacených poplatků. A protože Česká spořitelna nedávno oslavila již půl miliontého klienta s Osobním účtem, možná mezi tyto šťastné klienty patříte i vy.

Příchod Osobního účtu ČS na náš trh mě docela překvapil. Byla to právě Česká spořitelna, která ostře kritizovala GE Money Bank, když GE jako první nabídla na začátku roku 2007 paušální účet Genius Active. Později se přidala Komerční banka s Extra kontem následovaná inovovanými balíčky ČSOB, která tvrdí, že o balíčky nejde a kráčí vlastní cestou. Podobně hlásá Česká spořitelna, že nemá paušální účet ani balíčky, protože každý její klient je individuální. A má pravdu. Každý klient požaduje něco jiného. Proto Osobní účet paušály ani balíčky nemá. Naopak, nabízí nespočet kombinací, které, když se sečtou, vytvoří zajímavý měsíční balíček služeb za paušální cenu. Kouzelné, že? To není kritika, ale ukázka reálného stavu, jak se Osobní účet funguje.

Překombinované kombinace

Samotné složení OÚČS je natolik složité, že Česká spořitelna vytvořila vlastní online aplikaci, která nové i stávající klienty navede k optimálně zvoleným parametrům. Ovládání online aplikace je intuitivní a zvládne ho běžný uživatel internetu. Při výběru služeb máte možnost volby ze tří cenových pásem, kde s vyšším pásmem stoupá i cena.

Základní pásmo Standard obsahuje běžně používané služby: kontokorent, debetní karty, Servis 24, všechny výběry z bankomatů ČS, zůstatkové SMS a platby v rámci ČS. Cenu zvyšuje hlavně počet debetních karet, které jsou k účtu vydány. Naoko příjemně působí položka „platby v rámci ČS“, ale vyplatí se jen tomu, kdo naprostou většinu plateb posílá uvnitř ČS, a to je málokdo. Při rozumné kombinaci aktivnější klienti mohou ušetřit, výhodné jsou zvláště neomezené výběry z bankomatů České spořitelny (jinak stojí výběr 6 Kč).

Cenové pásmo Standard
Název pásma Počet produktů Cena měsíčně
Standard I 0–1 29 Kč
Standard II 2–3 69 Kč
Standard III 4–6 109 Kč
Standard IV 7–9 149 Kč
  10. a každý další jednotlivě 20 Kč

Nechci dobrý úrok zadarmo

Plusové pásmo nabízí všechny platby v rámci České republiky, zlaté platební karty (Visa a MasterCard) a lepší úrok na účtu (Spořicí plán). Cena pásma Plus začíná na 159 korunách a v této ceně můžete získat dvě služby. Při volbě Spořicího plánu buďte opatrní: lepší úrok znamená úročení prvních 50 000 korun na účtu 3,5 procenty ročně, částka vyšší se úročí standardně. Pojem standardně znamená, že máte-li na Osobním účtu s plusovým programem zůstatek například 200 000 Kč, prvních 50 000 Kč se úročí 3,5 % p.a. a zbývajících 150 000 Kč má úrok 1,05 Kč. V době široké dostupnosti spořicích účtů konkurenčních bank je tato nabídka velmi nevýhodná. Kdo si plusový program zvolí jen pro Spořicí plán, jeho měsíční poplatek (159 Kč) několikanásobně převýší zisk z vyššího úroku a totálně prodělá.

Cena zlaté barvy stoupá

Zlatá platební karta vypadá hezky, ale, upřímně, pokladní v hypermarketu je to úplně jedno. Česká spořitelna vydává dva typy zlatých karet: „standardní“ a pro Osobní účet. Karta vydaná k OÚČS v programu Plus neobsahuje žádné doplňkové služby, jak je u zlatých karet obvyklé. Za 159 Kč měsíčně (1908 Kč ročně) získáte platební kartu se zlatou barvou. To je vše. Žádné cestovní pojištění, žádné asistenční služby, žádné doplňkové služby. Vše vyjmenované je nutné dokoupit zvlášť. Jedinou útěchou je, že zlatá karta (podobně jako ostatní debetní karty ČS) je součástí programu Partner, kde u vybraných obchodníků získáte při placení kartou slevy. Česká spořitelna obhajuje výhody zlaté karty i vyššími limity při placení. Zlatá karta má 5denní limit 150 000 Kč, její levnější obyčejná modrá sestra má 5denní limit 90 0000 Kč. Jde však o standardní limity, a ty lze zvýšit i u obyčejných nezlatých karet.

Příklad:

Ceny jednotlivých programů v pásmech se vždy sčítají. Za základní účet se Servisem 24 a elektronickou kartou (2 služby pásma Standard) a neomezenými platbami v rámci ČR (jedna služba pásma Plus) s cestovním pojištěním platební karty (25 Kč) měsíčně zaplatíte celkem 253 Kč.

Pokud byste chtěli „pravou“ zlatou kartu se všemi výhodami, musíte si ji pořídit za 3700 Kč ročně. Stále hledáte smysl zlaté karty k OÚČS? Ale ano, jeden význam má. Zlato v našich končinách pořád znamená prestiž a platba zlatou kartou před obchodním partnerem vypadá jinak, než platba obyčejnou „emboskou“. Obchodní partner neví, že zlatá karta protějšku neobsahuje žádné služby a svému majiteli tak přinese vytoužený pocit, že patří do lepší třídy. A za tento pocit zaplatí. Osobně znám mnoho lidí, kteří mají zlatou kartu jen proto, aby se odlišili, a přesně pro takové klienty je zlatá karta k OÚČS určena.

Podobně to potvrzuje pro Měšec.czPavla Plachá z tiskového oddělení České spořitelny: Zlaté debetní karty (Visa Gold Partner a MasterCard Gold Partner) jsme k Osobnímu účtu přidali především z toho důvodu, aby k tomuto typu karty měli přístup i ti klienti, kteří o klasické zlaté kartě zatím neuvažovali. Klienti získají prestižní platební kartu s vysokými transakčními limity. Nastavení karet Gold Partner přesně odpovídá filozofii Osobního účtu, kdy si klient svobodně vybírá produkty, které chce opravdu využívat – podle svého uvážení si ke kartě zvolí jak cestovní pojištění, tak pojištění zneužití, které bývají součástí jiných zlatých karet. Oproti klasické zlaté kartě mohou využít také slevový program Partner, který přináší slevy u celé řady smluvních obchodních partnerů.

Když se ohlédnéme ke konkurenci, zlatou platební kartu dostanete automaticky k dražším balíčkům u ČSOB, Komerční banky a UniCredit Bank, ovšem včetně všech doplňkových služeb.

Cenové pásmo Plus
Název pásma Počet produktů Cena měsíčně
Plus I 1–2 159 Kč
Plus II 3–4 289 Kč
Plus III 5–6 389 Kč
  7. a každý další jednotlivě 80 Kč

Asistence právníka to jistí

Posledním je cenové pásmo Special. V tomto pásmu si můžete sami zvolit pojistné produkty a asistenční služby. Pojištění hrazení pravidelných výdajů funguje tak, že v případě smrti nebo trvalé invalidity okamžitě dostanete jednorázové plnění 25 nebo 50 tisíc korun (podle zvolené částky a měsíční ceny) a v případě pracovní neschopnosti či ztráty zaměstnání (dle volby) na váš OÚČS měsíčně přibude 2500, resp. 5000 Kč měsíčně podle zvolené možnosti.

Pro osoby samostatně výdělečně činné (OSVČ) platí nabídka, že obdrží dvojnásobné plnění, tj. 5 nebo 10 tisíc korun měsíčně podle varianty. Pojišťovna plní maximálně následujících 6 měsíců a až při pracovní neschopnosti delší než dva měsíce (60 dnů). Chcete-li jistotu, že při tak dlouhé pracovní neschopnosti nebo stejně dlouhé evidenci na úřadu práce obdržíte měsíčně na svůj OÚČS 5 000, resp. OSVČ 10 000 Kč, bude vás to stát měsíčně na pojistném 169 Kč (ročně 2028 Kč).

Vyplatí se? Jde o rizikové obnosové pojištění: když se vám ta smůla přihodí, vyplatí se, jinak jsou to vyhozené peníze. Podobně stavěné pojištění od České pojišťovny Zdraví vyjde na dvojnásobek, ovšem s plněním od 29. dne. Dvouměsíční lhůta je opravdu extrémní. Na smrt a trvalou invaliditu plní Pojišťovna České spořitelny, ostatní varianty pojištění jsou pod vedením Pojišťovny CARDIF PRO VITA.

Pojištění právní ochrany je zajímavou součástí OÚČS pod taktovkou pojišťovny Kooperativa. Podle výše pojistného si vyberete variantu včetně úhrady právních nákladů, nebo jen právní radu. Pozor u právní rady, jde o telefonickou konzultaci, ne setkání s právníkem. Podobnou službu (radu) a levnější, nebo dokonce zdarma, vám poskytnou spotřebitelská sdružení.

Varianta komplexní právní ochrany je zajímavější. Můžete si vybrat, zda si zvolíte ochranu z pozice spotřebitele-kupujícího movitou věc/majetek, nebo tutéž ochranu společně s ochranou spotřebitele-klienta využívajícího služby (závazkové právo). Nejdražší varianta vychází na 69 Kč měsíčně (828 Kč ročně). Levné, že? Ale pozor, pojištění se vztahuje na pojistné události, které nastaly na území České republiky a týkají se vyjmenovaných krytí. Pojištění již neřeší vaše nabourané auto bez viníka, neřeší náhradu škody, kterou uplatňuje někdo vůči vám, neřeší vaše zaměstnanecké problémy a spoustu jiných, ze života běžných případů. Chcete-li mít jistotu, že v případě potřeby nedáte za právníka ani korunu, raději se poohlédněte po produktech dražší pojišťovny D.A.S., která se na právní ochranu specializuje. Se vší úctou vůči pojišťovně Kooperativa je kvalita těchto dvou pojišťoven v tomto produktu nesrovnatelná. Jestliže vám nabídka pojištění právní ochrany k OÚČS vyhovuje, připlaťte si za komplexní ochranu, tj. ne jen za radu.

Další možností jsou asistenční služby. Můžete si vybrat, zda chcete asistenční službu pro domácnost nebo jako motoristé pro vaše vozidlo. Asistence v případě poruchy nebo nehody vozidla je moc dobrá věc, ale než si ji k OÚČS koupíte, podívejte se, zda ji už nemáte ke svému povinnému ručení nebo havarijnímu pojištění. Tyto služby jsou dnes jejich běžnou součástí a často v ceně pojistky, takže budete zbytečně kupovat další asistenci. Jestli se pro asistenční službu k OÚČS rozhodnete, za 19 Kč měsíčně získáte příjezd a odjezd asistenčního vozidla s hodinovou práci mechanika na místě poruchy vozidla, nebo odtah do 50 km. Vše ostatní asistenční služba ráda zprostředkuje za úhradu (ale to všechny asistenční služby).

V případě asistence v domácnosti máte roční limit 2 500 Kč na nouzové situace a havárie. Mějte na paměti, že o tom, zda se jedná o nouzovou situaci, rozhoduje na základě vámi poskytnutých informací dispečer asistenční služby, nikoliv vy. Ceny asistenčních služeb k OÚČS jsou lidové a vyplatí se pro ty, kteří chtějí klid.

K platebním kartám si můžete dokoupit i cestovní pojištění, to vás vyjde na 25 Kč měsíčně (300 Kč ročně), resp. 63 Kč měsíčně (756 Kč ročně) s rozšířením na manžela/-ku a maximálně tři děti. Pro zajímavost, když si totéž pojištění koupíte ke kartě zvlášť a zaplatíte ročně, vyjde u rodinné varianty o 6 Kč levněji (750 Kč).

Tím představení Osobního účtu České spořitelny končí.

Cenové pásmo Special
Název služby Rozsah Cena měsíčně
Pojištění schopnosti hradit pravidelné výdaje Pojištění pro případ smrti, invalidity (25 000 Kč) a pracovní neschopnosti (2 500 Kč) 49 Kč
Pojištění pro případ smrti, invalidity (50 000 Kč) a pracovní neschopnosti (5 000 Kč) 99 Kč
Pojištění pro případ smrti, invalidity (25 000 Kč), pracovní neschopnosti a ztráty zaměstnání (2 500 Kč) 99 Kč
Pojištění pro případ smrti, invalidity (50 000 Kč), pracovní neschopnosti a ztráty zaměstnání (5 000 Kč) 169 Kč
Pojištění právní ochrany Právní rada ve vztahu k movitým věcem 19 Kč
Právní ochrana ve vztahu k movitým věcem 49 Kč
Právní rada ve vztahu k movitým věcem a službám 39 Kč
Právní ochrana ve vztahu k movitým věcem a službám 69 Kč
Asistenční služby Asistenční služby pro motoristy na území ČR 19 Kč
Asistenční služby pro motoristy na území ČR a asistenční služby pro domácnost 29 Kč
Asistenční služby pro motoristy na území Evropy 29 Kč
Asistenční služby pro motoristy na území Evropy a asistenční služby pro domácnost 39 Kč

Černý kůň v samotné stáji

Mám-li být upřímný, prozatím nenajdete jiný typ soukromého bankovního účtu, který by nabídl ucelený a komplexní rozsah bankovních a doplňkových služeb v takovém rozsahu, jako Osobní účet České spořitelny. Klobouk dolů. A napadá mě jedno přirovnání. Vzhledem k možnosti provázání dalších produktů a služeb celé Finanční skupiny České spořitelny přes internetové bankovnictví Servisu 24, dělá toto z OÚČS silného hřebce, se kterým si na dostizích troufne soupeřit jen málokterý kůň. Jde však o hodně drahého koně. Tak drahého, že při troše přemýšlení můžete mít za cenu tohoto hřebce celou stáj zlatohříváků.

Pro spořicí účet do České spořitelny nechoďte a přebytek peněz si pošlete do lépe a férověji úročených účtů. Ty najdete v BAWAG Bank, ING Bank a mBank.

<chart id=„3“></chart>

Zlatou kartou v zahraničí dnes neoslníte, dostane ji každý, kdo si ji zaplatí. I u nás. V karetním byznysu je nad zlatou ještě platinová a nad ní černá. Potřebujete-li frajeřit, pořiďte si platební kartu Diners Club nebo originální American Epress (Komerční banka vydává jen běžné debetní karty AmEx, nikoli charge karty). Kromě frajeřinky získáte komplexní doplňkové služby špičkové kvality.

Lépe než platit 159 Kč za nemezené platby v rámci ČR je lepší využít službu SIPO od České pošty, kam převedete vše, co lze, anebo si můžete založit další, transakční účet, kde jsou platby vždy zdarma. Takový účet najdete u mBank a Fio záložny. Minimálně pak můžete porovnat služby jiné finanční instituce. A zadarmo.

Jestliže máte v České spořitelně účet jen proto, že máte ještě její kreditní kartu, stavební spoření, penzijní připojištění, úvěr nebo investice, tak vězte, že ČS umí zpřístupnit internetový náhled pro tyto produkty zdarma bez nutnosti mít účet. Služba se jmenuje Servis 24 – Start a je úplně zdarma.

Tím však celý Osobní účet nezatracuji. Původní myšlenka snad špatná nebyla, ale celé postavení OÚČS mi připadá spíše jako velmi dobře propracovaný nástroj generování poplatků. Minimálně v programu Plus jsou ceny hodně přemrštěné a podle mne naprosto neodpovídají poskytnutým službám. Pro aktivní klienty vyjde OÚČS draze a ti méně aktivní by si při kombinaci služeb měli pečlivě zvážit, které služby si vyberou a nakolik je reálné jejich skutečné využití.

Mít vše v jednom vždy bylo a je komfortní – a drahé. Osobní účet České spořitelny toho nabízí opravdu hodně. Pokud ho zaplatíte.

Příloha

Cenové srovnání pro velmi aktivní klienty

Nabídka plateb „zdarma“ v rámci České republiky u programu Plus mě inspirovala k porovnání s podobnou alternativou z podobně postavených účtů. Předpokládám, že tuto možnost si zvolí pouze ten klient, který má odchozích plateb skutečně hodně (řádově přes 15 a více).

Srovnání osobních účtůAktivní klient
Požadavek produktů/služeb Finanční instituce
  Citibank Česká spořitelna GE Money Bank Fio záložna
Typ účtu Citi konto Osobní účet Genius Active Běžný účet
Běžný účet 0 0 0 0
2 debetní platební karty 0 0 0 0
Neomezené platby v rámci ČR 0 0 0 0
Kontokorent (20 000 Kč) neumí 0 0 17 Kč
7 výběrů z bankomatů vlastní banky 0 0 0 42 Kč
Výpis z účtu elektronicky 0 0 0 0
Měsíční paušál 0/299 Kč 268 Kč 119 Kč 0
Celkem měsíčně 0/299 Kč 268 Kč 119 Kč 59 Kč
         
  HSBC Bank Komerční banka mBank UniCredit Bank
Typ účtu Běžný účet Premier Extra konto mKonto Konto Komplet
Běžný účet 0 0 0 0
2 debetní platební karty 0 0 0 0
Neomezené platby v rámci ČR 0 0 0 0
Kontokorent (20 000 Kč) 0 0 neumí 0
7 výběrů z bankomatů vlastní banky 0 18 Kč 76 Kč 0
Výpis z účtu elektronicky 0 0 0 0
Měsíční paušál 0/750 Kč 125 Kč 0 169 Kč
Celkem měsíčně 0/750 Kč 143 Kč 76 Kč 169 Kč

Při depozitech nebo investicích nad 500 tisíc Kč (Citibank) nebo 1 milion Kč (HSBC Bank) není účtovaný měsiční paušál.


Internetové bankovnictví na jedničku

Mezi výhody OÚČS patří ucelený přehled všech smluvních závazků v rámci Finanční skupiny Česlké spořitelny. Vše máte na jednom místě a máte okamžitý přehled o svých financích. Jde o jednu z velkých výhod, které jiným konkurentům chybějí. Potvrzení transakcí SMS nebo možnost zvolit si čipovou kartu nabízejí bezpečnostní alternativy. Námitky by se našly, ale z celkového pohledu je internetové bankovnictví ČS velmi dobře udělané a je nejlepší ze všech bank. Možná nenabízí platby do pěti minut, ale jeho celkový rozah je výrazně vyšší. Pokud funguje.

CS_prehled OÚČS

Změny jsou rychlé

OÚČS si můžete nastavovat a měnit libovolně sami. Když se rozhodnete pořídit si další kartu, stačí jen vyplnit údaje.

skoleni_15_4

CS_nastaveni OÚČS

CS_nastaveni2 OÚČS

Nedělní požadavek na zlatou kartu k OÚČS mi byl v pondělí dopoledne e-mailem potvrzen a zlatá karta byla za 8 dnů v úterý na pobočce připravena k vyzvednutí.

CS_karta

Najdou se i nedostatky

ČS neumí platbu pojmenovat, chybí možnost zadat název příjemce platby nebo poznámku jen pro plátce platby. Přitom tato funkce existuje u podnikatelských účtů ČS, takže to ČS umí, jen to systémově neumožňuje u soukromých účtů. Škoda. Je-li na účtu hodně plateb, je v něm orientace nepřehledná.

CS_platba

Jaký je váš názor na Osobní účet České spořitelny?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor se věnuje publikační činnosti v oblasti osobních financí. Specializuje se na finanční produkty, spotřebitelská témata a oblast dopravy.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).