Hlavní navigace

Na návštěvě u Diners Club Czech

2. 4. 2010
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Značka Diners Club je synonymem pro prestižní platební karty s celosvětovou platností. Podívali jsme se pod pokličku českého vydavatele těchto karet.

Diners Club International má v České své zastoupení od října 1998, kdy vznikla společnost Diners Club Czech. Stejně jako většina zahraničních zastoupení Diners Clubu, funguje i to české na principu franchisingu. Majitelem licence Diners Club International je americká společnost Discover Financial Services, čtvrtý největší vydavatel karet na trhu v USA.

V nabídce společnosti Diners Club Czech jsou jak typické charge karty, tak i karta revolvingová či karta platinová. Mezi produkty společnosti Diners Club Czech pak najdete karty  Diners Club Classic, Diners Club/ČSA, Diners Club/Golf či Diners Club Letuška, o které může požádat jak soukromý držitel, tak firma. Celosvětově se Diners Club zaměřuje především na firemní a bonitní soukromou klientelu.

Součástí všech karet Diners Club jsou nadstandardní doplňkové služby v podobě cestovního pojištění, volných vstupů do VIP letištních salónků po celém světě, slevy v autopůjčovnách Avis a Hertz, služba garantované hotelové rezervace, výplata nouzové hotovosti, či vydání a doručení náhradní karty zdarma po celém světě. Hlavní výhodou všech karet Diners Club je bezúročná odložená splatnost transakcí až 55 dnů. V případě firemních karet Diners Club navíc dochází k výrazným úsporám nákladů společnosti a ke značnému snížení administrativy. Specifickou vlastností každé karty Diners Club je to, že není vázána k žádnému konkrétnímu bankovnímu účtu.

Milníky Diners Club International

  • 1950 – první charge karta na světě
  • 1961 – akceptace karet Diners Club na území Rakouska a Argentiny
  • 1968 – akceptace karet Diners Club v tehdejším Československu
  • 1969 – Diners Club je první charge kartou v Rusku
  • 1981 – Citicorp kupuje Diners Club
  • 1983 – Diners Club je oficiální kartou zaměstnanců americké vlády
  • 2000 – Diners Club zavádí prestižní kartu Carte Blanche k 50. výročí svého vzniku
  • 2004 – vzniká aliance s MasterCard International, což znamená zpřístupnění bankomatové sítě Cirrus pro všechny držitele Diners Club a také obchodní místa MasterCard v USA
  • 2008 – 1. června kupuje značku Diners Club společnost Discover Financial Services
  • 2009 – startuje celosvětová marketingová kampaň Diners Club Belong

Milníky Diners Club Czech

  • 1998 – vznik Diners Club Czech, s. r. o
  • 1999 -  první karty vydané Diners Club Czech
  • 2000 – co-brandovaná karta Diners Club/ČSA
  • 2001 -  Diners Club Czech získal ocenění “Best New Franchise”
  • 2002 – co-brandovaná karta Diners Club/Golf
  • 2003 –  Diners Club/Lodged Account (deponovaný účet)
  • 2004 – Diners Club/Road Account pro mýtné v Rakousku
  • 2005 – zahájení provozu pobočky v Ostravě
  • 2006 – spuštění služby E-Account (elektronické výpisy)
  • 2007 – služby Diners Club/Road Account rozšířeny o mýtné v ČR
  • 2008 – co-brandovaná karta Diners Club/Mercury‘s
  • 2009 – Diners Club Czech získal ocenění „Best corporate sales performance“
  • 2010 – služby Diners Club/Road Account rozšířeny o mýtné na Slovensku

Jdeme na návštěvu do Diners Club

Při vstupu se nemusíte prokazovat kartou Diners Club, požádat o ni můžete později.

Diners Club

Srdce firmy

Stačily by dva dny volna asistentky recepce Ireny Ladýřové a chod celé firmy by se nejspíš zastavil.

Diners Club

Diners Club je její druhou rodinou

Ing. Eva Kárníková, MBA, je od roku 1998 generální ředitelkou Diners Club Czech. V  roce 2007 získala třetí místo v soutěži Manažer roku (ze 157 nominovaných) a zároveň se stala vítězkou kategorie Manažer odvětví – Peněžnictví.

Jako správný manažer pro firmu žije i dýchá a jde z jednání do jednání, a tak jsme ji v průběhu naší fotoreportáže v kanceláři nezastihli.

Diners Club

Velký šéf pro velké obchody

Šéf marketingu a obchodu Miloslav Bouček předstírá důležitý hovor. V pozadí trofeje z vyhraných golfových soutěží a tisíce kontaktů ve vizitkářích na stole. Tady se tvrdě pracuje.

Diners Club

Marketingová kuchyně

Dana Naňková (vlevo), key account manager pro banky, má na starosti veškerou komunikaci s bankovními partnery jak v oblasti vydávání karet Diners Club, tak i v oblasti zajišťování akceptace těchto karet na platebních terminálech a v bankomatech. Helga Švandová (vpravo) odpovídá  jako pracovnice marketingového oddělení za eventy, promotion a dodržování brand a corporate image.

Diners Club

Vyřeší vaše problémy a starosti

Ivana Balčeská (vlevo) a Zuzana Černá (vpravo) jsou jako pracovnice zákaznického servisu odpovědné za vyřizování přání a požadavků držitelů karet Diners Club.

Diners Club

Vyřeší každou reklamaci

Aleš Pechar má na starosti vyřizování reklamací a chargebacků.

Diners Club

Stěna slávy a vzorkovna

Vzorky karet a vábniček na klienty.

Diners Club

Tady zamítají žádosti o karty

Klidně si žádost o kreditní kartu Diners Club podejte, pane Chvátale, ale při počtu vašich karet vám ji stejně zamítneme, neustupuje ani o píď Ladislav Novotný, šéf oddělení risku.

Diners Club

Specialista na dluhy

Jiří Spěšný má na starosti problematiku vymáhání pohledávek.

Diners Club

Lékařka firemních financí

Finanční ředitelka Vanda Koukolová má na starosti finanční zdraví firmy a posílá reporty do rakouského Diners Clubu, pod který česká pobočka spadá.

Diners Club

Královny čísel

Eva Gregorová (vzadu v černém) má jako Finanční manažer na starosti problematiku účetnictví a daní, Veronika Fridrichová (vlevo) se stará o vnitřní účetní agendu a Lucie Veselá (vpravo) má na starosti zúčtování platebních transakcí.

Diners Club

Klidné zátiší staré Prahy s výhledem na hřbitov

Ačkoliv Diners Club sídlí přímo u starého židovského hřbitova, mrtvo tu rozhodně není. Tento výhled je však varováním pro všechny dlužníky…

Diners Club

dan_z_prijmu

Návštěva končí

V pražském sídle na Široké ulici se se společností Diners Club loučíme.

Diners Club

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor se věnuje publikační činnosti v oblasti osobních financí. Specializuje se na finanční produkty, spotřebitelská témata a oblast dopravy.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).