Global Assistance je společnost, která poskytuje asistenční služby. Jste například na dálnici a rozbije se vám auto. Zavoláte na pojišťovnu a ta vás může odkázat právě na Global Assistance, pokud s ní má smlouvu. A ti už následně vaši škodu řeší.
Nebo jste v dopravní zácpě a rádi byste o tom informovali ostatní řidiče, aby se nepříjemným kolonám vyhnuli. I v tom případě voláte právě sem. A v neposlední řadě se s touto společností můžete setkat v situaci, kdy jste v zahraničí a stane se vám například úraz. Opět voláte na pojišťovnu a ta vás opět odkáže na Global Assistance. Ta poskytuje zdravotní asistenci při pojištění léčebných výloh.
My jsme se podívali do call centra, abychom zjistili, jak to vypadá za zavřenými dveřmi a kam se vlastně dovoláte.
Global Assistance
Společnost byla založena v roce 2004 a v současné době poskytuje asistenční služby pro domácnost, asistenční služby pro vozy a dopravní zpravodajství v České republice. Kromě toho poskytuje i služby pro motoristy v rámci Evropy a zdravotní asistenci v rámci celého světa.
Zvenku byste ale jen těžko poznali, že se nacházíte před sídlem společnosti. Jak sám ředitel společnosti Marek Jaroš přiznává, zákazníci nemají důvod sem jezdit, a tak není ani důvod sídlo společnosti výrazně zviditelňovat.
V budově ale nesídlí jen Global Assistance. Ta v ní obývá 3 patra, ve zbytku sídlí další společnosti.
My ale naši návštěvu začínáme odshora, a tak vyjíždíme do 3. patra a necháváme se provést po vedení společnosti.
V nejvyšším patře sídlí především ekonomický úsek, kde zpracovávají faktury, právní oddělení, kancelář ředitele a další kanceláře.
Mají tu ale i tréninkovou místnost.
V té probíhají veškerá školení na nové produkty. Call centrum ale funguje nonstop, takže pokud už školení kvůli změně nějakého produktu běží, dělá se na dvě směny, aby se stihli pracovníci vystřídat. V některých případech se tu ale také konají i porady.
Skleněné koně získala Global Asisstance od společnosti AutoSAP, která je zájmovým profesním sdružením českých výrobců vozidel, jejich dílů a příslušenství. Skleněný kůň představuje ocenění „podnik roku“ a Global Assistance jej získala za léta 2012, 2013 a 2014.
Centrum dopravních informací
V Centru dopravních informací se vyřizují pouze informace týkající se dopravní situace na českých silnicích.
Zasedací místnost sloužila z poradám do chvíle, než se o tři patra výše vytvořila nová zasedací místnost. Aktuálně funguje spíše pro Českou asociaci asistenčních společností, která zde pořádá vlastní porady.
My pokračujeme dál, a to do call centra a redakce vysílání.
Zde probíhá nahlašování dopravních nehod. V případě, že osobní pilot v České republice zpozoruje dopravní nehodu, zavolá na určené číslo, dovolá se přímo sem do call centra a rozsvítí se modrý maják. Pilot nahlásí, kde se dopravní nehoda nachází, a popíše situaci ze vzduchu, zda jsou sjízdné okolní trasy, kde se tvoří kolony apod. Hlásí ale i požáry a v případě nutnosti může ze vzduchu navádět hasičský záchranný sbor na místo požáru.
Ve stejné místnosti sídlí i call centrum, které se zabývá právě dopravními informacemi. V něm pracují 3 lidé, takže pokud stojíte v koloně na dálnici a chcete to nahlásit na Global Assistance v rámci dobrovolných dopravních informací, abyste varovali ostatní řidiče, dovoláte se právě sem.
Lidí sem v rámci dne volá opravdu hodně, během dne je tu nahlášeno několik tisíc aktuálních dopravních situací. Dovoláte se sem v jakoukoli dobu, ale po 21. hodině už bere telefony jen automat.
Není ale možné uveřejnit do rádia všechny informace o nehodách. Velká rádia přejímají dopravní zpravodajství na dálnicích či jiných důležitých místech a menší rádia přejímají lokální dopravní situaci.
Hned vedle sídlí redakce vysílání, odkud Global Assistance vysílá do Rádia Impuls a Českého rozhlasu v předem domluvených časech. Následně poskytuje přes telefon aktuální dopravní informace. Musí si dopředu vyčlenit zprávy, které mají tu nejvyšší váhu a které zasáhly co nejvyšší počet motoristů.
Kromě výše uvedených odsud posílají aktuální informace i do brněnského rádia a do dalších menších rádií.
Asistenční služby
O dvě patra výše poskytuje Global Assistance call centrum asistenčních služeb. Poskytují zde asistenci při pojištění léčebných výloh v zahraničí, ale i leteckou přepravu a repatriaci do ČR.
Sem se dovoláte v případě, že si například vymknete kotník na dovolené a budete potřebovat situaci řešit právě skrze asistenční službu. Pracovníků je tu více než v Centru dopravních informací, a sice zhruba dvojnásobek. Lékaři v této budově ale nesídlí. Pokud vás přepojují přímo na lékaře, dovoláte se do nemocnice tomu, kdo má aktuálně směnu.
Na tabuli se zobrazuje, kolik osob aktuálně čeká na přepojení, jak dlouho pracovníci hovor se zákazníkem vyřizují a kdo je aktuálně dostupný pro vyřízení dalších hovorů.
Kromě toho jsou tu i asistenční služby poskytované k vozidlům. Sem budete volat nejspíš v případě, že se vám například na dálnici rozbije auto. Vaše pojišťovna může mít smlouvu právě s touto asistenční službou a vy s nimi následně řešíte, jak v dané situaci postupovat dále.
Tady je asi nejvíce pracovníků, a to okolo 20. A mají tu i své ceny.
Rallye Rejvíz je mezinárodní soutěž pro posádky zdravotnických záchranných služeb. Během soutěže si posádky zdravotnické záchranné služby zkouší, porovnávají a cvičí koordinaci své práce při simulovaných zásazích, ať už za přítomnosti lékaře, či bez něj.
Vlastní sanitka
Global Assistance má ale i vlastní sanitní vozy. V době, kdy jsme byli na návštěvě, byly oba zaparkované v garáži, a tak jsme si je mohli prohlédnout.
Kromě klasického vybavení má v sobě sanitka například i DVD přehrávač, aby klientům zpříjemnila cestu, když převoz probíhá ze vzdálenějších destinací do České republiky.
Na další fotografie z naší návštěvy se můžete podívat v galerii.