Hlavní navigace

Můžete se na nás spolehnout, říká Česká spořitelna a vsází na emoce

8. 3. 2017
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

 Autor: Dalibor Z. Chvátal
„Když ve vás někdo věří, dokážete víc“. Nový marketingový koncept České spořitelny sází na image a příběhy klientů. A ten podporuje historickými souvislostmi spoření i konkrétními příběhy lidí.

Na počátku stála myšlenka naučit lidi hospodařit a zajistit jim přístup k prosperitě, začíná tisková zpráva České spořitelny k nové reklamní kampani, kterou právě startuje. Spořka si je jistá, že toto poslání už téměř 200 let po dobu své (celkové) historie naplňuje.

Jsme spolehlivá banka

Právě sázka na historické poslání banky je novou strategií České spořitelny, jak oslovit stávající i nové klienty. Nový marketingový koncept banky chce emotivní formou představit Českou spořitelnu jako spolehlivou banku.

Doslova spořku vykresluje jako spolehlivou banku, která provází jednotlivce, komunity a firmy po celou dobu života, je jejich průvodcem na cestě k jejich prosperitě, a tím přispívá k prosperitě celé země.

„Když ve vás někdo věří, dokážete víc.“ To je motto nové marketingové komunikace České spořitelny.

Vracíme se k naší víře, že přístup k prosperitě si zaslouží každý bez ohledu na majetek, sociální třídu či rasu. Toto poslání našich zakladatelů je nadčasové a my jej chceme naplňovat i v dnešní moderní době. Motto ‚Když ve vás někdo věří, dokážete víc‘ naši novou kampaň hezky a jednoduše vystihuje. Většinou totiž zjistíte, že úspěšní lidé měli ve svém okolí někoho, kdo v ně věřil a podpořil je, uvedla Monika Hovorková, ředitelka marketingu České spořitelny.

Reálné příběhy s emocemi

Nová kampaň spořky míří hlavně do televizí a multikin. Prvním spotem bude emotivní příběh profesora Václava Vojty, který jako dětský neurolog a terapeut v roce 1968 emigroval do západního Německa. Tam pokračoval v léčení dětských vývojových poruch a stal se světově uznávaným odborníkem.

Profesor Vojta byl přesvědčený, že jeho metoda funguje, ale nikdy by se mu nepovedlo ji uvést v život, kdyby neměl důvěru rodičů svých dětských pacientů. Právě tento oslí můstek důvěry je nenápadným pojítkem na služby České spořitelny. Vojtova metoda se používala a stále používá v každé druhé české rodině a je známá nejen v České republice, ale po celém světě.

Ve videu nikde neuvidíte reklamu na služby České spořitelny, kromě nenápadné věty pod videem: Česká spořitelna podporuje České Vojtovo centrum, které je klientem banky již 10 let. Nenápadnou formou tak banka ukazuje svoji roli v sociální odpovědnosti při podnikání ve finančním byznysu a přes emoce buduje svoji značku spolehlivé banky.

Na pomoci druhým stojí i další imagová reklama. Ta bude ukazovat příběh faráře Josefa Suchára, který dokázal s několika nadšenci proměnit vysídlenou obec Neratov v živou komunitu s více než 50 stálými obyvateli. Právě Suchár stal u zrodu Sdružení Neratov, které v současné době dává práci 150 lidem, z toho 110 s mentálním postižením.

Cíl: vaše zdravé finance

Nebudeme se zaměřovat jen na velké příběhy známých osobností. Vedle příběhů, jako je ten o profesorovi Vojtovi, ukážeme příběhy běžných lidí, našich klientů, které sice neměly takový společenský dopad, ale přinesly do života rodiny pozitivní změnu. Tyto spoty poukáží i na službu Moje zdravé finance, kterou nyní nabízíme v celé pobočkové síti a díky které pomáháme klientům najít úsporu v jejich rodinných rozpočtech, vysvětlila Monika Hovorková. Z odpovědi je tak patrný sílící tlak na propagaci nové služby Moje zdravé finance, která zastřešuje celý komplex služeb České spořitelny pro běžné klienty a nahradila stávající služby Blue a služby Osobního bankovnictví.

Spořka tím vyslala jasný signál: nechceme být jen bankou, co přijme a pošle peníze, jsme vaším poradenským centrem. Jinak napsáno, kampaň má ukázat Českou spořitelnu jako banku, která svým klientům pomáhá získat víc. Ano, banka žije mj. z bankovních provizí a poplatků, ale dokáže za ně nabídnout protihodnotu, která v konečném součtu přinese klientovi zisk nebo úsporu. Alespoň z pohledu spořky.

Najdeme vám peníze

V dubnu 2017 chystá Česká spořitelna představit první klientský příběh mladé pětibojařky Katky s její maminkou. U natáčení spotu byl přítomný syn profesora Vojty Václav. Pomáhal hercům se správnou aplikací Vojtovy metody. O Vojtových potomcích, Veronice, Štěpánovi a Václavovi nechala ČS natočit dokumentární film, režie se ujala Olga Špátová. Banka jej uvede na internetu a bude k vidění i v pobočkách banky. První vizuály s tvářemi klientů se na billboardech objeví s mottem kampaně začátkem března. Půjde sice o příběhy klientů, avšak fotky budou herců. A kde je pomyslný oslí můstek na služby České spořitelny? Právě díky službě Moje zdravé finance banka Katce s maminkou pomohla najít prostředky na výstroj a trenéra pro dceru, uvádí tisková zpráva.

Kampaň pro Českou spořitelnu navrhla kreativní agentura Young & Rubicam, natáčení prvního spotu svěřila produkci Boogie films. Filmovou podobu spotu vtiskl režisér Dan DiFelice a kameraman Steve Annis. Na dobarvení spotu pracoval Tom Poole, který se podílel na postprodukci například Pirátů z Karibiku či Bridget Jones's Baby. Hlas v prvním spotu o profesorovi Vojtovi patří Jiřímu Dvořákovi, samotného Vojtu hraje Daniel Rous.

Líbí se vám nová kampaň České spořitelny?

Střípky z myšlenek České spořitelny

Na začátku byla myšlenka

Naši zakladatelé založili téměř před 200 lety první spořitelnu v pevné víře, že přístup k prosperitě je nutné umožnit každému.

Naše poslání

Vedeme k prosperitě jednotlivce, rodiny, firmy a komunity, a tím přispíváme k prosperitě celé země. A když se bude dařit této zemi, jejím regionům, městům, komunitám, firmám, rodinám, jednotlivcům, tak se bude dařit také České spořitelně.

Předpoklad naplnění myšlenky

Úspěch a prosperitu této zemi zajistí lidé, kteří si věří.

Kulturní pravda

Češi žili dlouho v zemi, která nevytvářela podmínky pro upevňování sebevědomí, naopak splynout s davem a v ničem nevynikat bylo léta vnímáno jako největší přednost. Naše první reakce na změnu často začíná slovem „ne“. A nové nápady či sny často končí ještě v naší hlavě. Končí dřív, než začnou.

Lidská pravda

A přitom je to ale právě zdravá sebedůvěra, co umožní jednotlivcům v životě něco mimořádného dokázat. Toto se Češi většinou teprve učí, i když už máme mezi sebou lidi, kteří to dokázali. Mnohdy se jim to povedlo díky podpoře někoho jiného, kdo v ně věřil a povzbudil je v momentech přirozených pochyb a zaváhání. Často je to totiž právě podpora někoho jiného a jejich víra v nás, které způsobí, že najdeme odvahu se do věcí pustit.

dan_z_prijmu

Role České spořitelny

Česká spořitelna chce této zemi pomoci k dlouhodobému finančnímu zdraví a prosperitě. Věříme v lidi a chceme je aktivně podporovat a tím posilovat jejich sebedůvěru. Jsme připraveni spoluvytvářet a aktivně se spolupodílet na rozvoji jednotlivců a společnosti, inspirovat i sdílet úspěchy a neúspěchy.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor se věnuje publikační činnosti v oblasti osobních financí. Specializuje se na finanční produkty, spotřebitelská témata a oblast dopravy.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).