Hlavní navigace

Všechny spory možná nebude nutné řešit jen soudně. Svá práva vymůžete snáz

Sdílet

Vymáhat svá práva budou možná snadnější. Ministerstvo průmyslu předložilo totiž vládě materiál, který obsahuje i návrh na posílení vymahatelnosti práva mimosoudními spory. 

V současné době je pro spotřebitele jedinou cestou, jak řešit spor s obchodníkem, soud. Proto spotřebitelé kvůli rizikům problém často raději neřeší a na své právní nároky rezignují, přiznává ministerstvo, které počítá s tím, že novela zákona o ochraně spotřebitele by měla být hotova ještě letos.

Spory by se nově měly dát řešit pomocí tzv. mediace, během které je jednání mezi oběma stranami sporu vedeno nezávislým mediátorem, pracovníkem České obchodní inspekce. Výsledkem bude uzavření oboustranné soukromoprávní dohody. Lhůta pro vyřízení sporu by neměla přesáhnout 90 dní.

Dále návrh ministerstva předpokládá větší podporu spotřebitelského a finančního vzdělávání studentů středních škol.  V této věci Ministerstvo průmyslu a obchodu společně s Českou obchodní inspekcí osloví krajské úřady a nabídne jim uskutečnění přednášek příslušných pracovníků na školách, vysvětluje zpráva ministerstva.

Dále materiál zmiňuje i potřebu personálně i materiálně posílit Českou obchodní inspekci jako rozhodující dozorový orgán. ČOI bude moci účinněji reagovat v rámci modernějších postupů uplatňovaných v nabídce a prodeji zboží a služeb, a to včetně internetového prodeje na protizákonné praktiky některých neseriózních prodejců, plánuje ministerstvo.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).