Nejnižší cena bývá pro Čechy často výchozím bodem, proč se uchýlí k nákupu přes e-shop. Není to ale rozhodující bod, kterému by podřídili vše ostatní. Češi si o e-shopech zjišťují před nákupem dostatek informací a volí ten obchod, který jim nabídne jistotu dodání kvalitního zboží. Vyplynulo to z průzkumu, který realizovala Asociace pro elektronickou komerci (APEK).
Přibližně čtvrtina nakupujících se při výběru internetového obchodu pro nákup zboží podívá nejdříve do několika různých e-shopů a mezi nimi volí nejvýhodnější nabídku. Druhá čtvrtina vyhledá ve srovnávači nejlevnějšího prodejce a následně se snaží zjistit co nejvíce informací, podle kterých se rozhodne, zda nákup opravdu uskuteční,
říká Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK. Dalších 20 % jde rovnou do e-shopu, se kterým má dobrou zkušenost a nakoupí v něm a 14 % volí podle uživatelských recenzí internetových obchodů.
Při výběru e-shopu také záleží na typu kupovaného zboží. U počítačů, bílé i černé elektroniky nebo mobilních telefonů je u přibližně 30 % respondentů prvním faktorem výhodná cena, zatímco oblíbený a vyzkoušený obchod volí okolo 15 % respondentů. Naopak u bot a oblečení je na prvním místě dobrá zkušenost – do oblíbených e-shopů se pro módu vrací 27 % nakupujících, zatímco vyhledávání podle ceny volí jen 18 %.