Hlavní navigace

Podle čeho si vybíráme, v jakém e-shopu nakoupíme?

Sdílet

Pokud se Češi rozhodují, v jakém e-shopu nakoupí, patří mezi rozhodovací faktory cena. Není však jediným faktorem, podle kterého se Češi rozhodují. Vyplynulo to z průzkumu, který realizovala Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

On-line nákup uskutečnilo alespoň jedenkrát 89 % dotázaných. Nejčastěji takto nakupují zákazníci ve věku 25 – 34 let. Dvě třetiny (66 %) respondentů v této věkové kategorii takto nakupuje alespoň jednou za měsíc.

Na pomoc při rozhodování si 62 % zákazníků bere srovnávače cen nebo nákupní rádce. Přesto jen samotná nejnižší cena vybraného zboží pro nákup nestačí. Cena je zcela zásadním atributem pro výběr e-shopu u 51 % zákazníků. 60 % z nich ale za stejně důležité považuje, aby obchodník nabízel přehledné a kompletní informace o produktu. 53 % nakupujících vyhledává dopravu zdarma, 52 % pak dostupnost zboží skladem,  říká Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.

Vliv na výběr konkrétního internetového obchodu ale má i loajalita. Pro 20 % zákazníků je důležité, že zde již několikrát nakoupili, byli spokojeni, a tak se rádi vrací. Nejvíce loajálních zákazníků mají e-shopy s oblečením a obuví. 27 % dotázaných uvedlo, že při nákupu módy po internetu důvěřují svým vyzkoušeným obchodů a jdou přímo za nimi. Počítače, notebooky a příslušenství nakoupí na obvyklém místě 23 %, drogerii a produkty pro zdraví a krásu 21 %, mobily 20 % a sportovní vybavení 17 % spotřebitelů, doplňuje Jan Vetyška.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Psaním jsem skloubila své znalosti ze studií financí a žurnalistiky. Ráda se učím nové věci, tančím a běhám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).