Hlavní navigace

Počet dotazů na registr SOLUSu vzrostl meziročně o více než 70 %

4. 1. 2007

Sdílet

Oproti roku 2005 vzrostl meziročně počet dotazů do negativního registru dlužníků společnosti SOLUS o 72 %. Členské společnosti vznesly do negativní databáze spotřebitelů sdružení SOLUS za loňský rok celkem 1 974 602 dotazů.

Aktuálně obsahuje negativní on-line registr sdružení SOLUS necelých 580 000 záznamů o více než 409 000 klientech, z kterých se již více než 22 % díky činnosti sdružení SOLUS ze svých finančních problémů za poslední 3 roky dostalo a své dřívější závazky po splatnosti uhradilo.

Absolutní počet záznamů v negativním registru sice roste, ale v žádném případě nelze tvrdit, že by se zvyšovalo riziko u členů sdružení SOLUS. Naopak, členové sdružení SOLUS mají díky přístupu do registru k dispozici efektivní nástroj, jak riziko snižovat. Nárůst absolutního počtu klientů, kteří jsou zařazeni do negativního registru SOLUS, je způsoben průběžně se rozšiřující členskou základnou sdružení SOLUS a zapojováním nových sektorů, uvedl Jan Stopka, tajmeník sdružení SOLUS.

Zdroj: TZ

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 1. 2007 23:04

    Větev (neregistrovaný)
    Chápu, že registr Solus z pohledu jeho členů je v pořádku. Možná se snižuje riziko půjčit peníze lidem, kteří jsou "problematičtí". Na druhou stranu.... Je spousta lidí, kteří se do tohoto registru dostanou díky tomu, že např onemocní a nemohou v danou chvíli své závazky hradit. Ačkoliv se s naží se subjektem, vůči němuž mají pohledávku domluvit o odkladu splátek, v tomto registru se stejně ocitnou a pokud je jim celý úvěr zpoplatněn (mají zaplatit díky své neschopnosti hradit splátky celý úvěr na jednou), dotanou se do začarovaného kruhu, protože díky záznamu v registru jim žádný jiný subjekt nevyjde vstříc, aby mohli uhradit svůj původní závazek. Nevím, zda je tohle fér.
  • 24. 1. 2007 1:32

    jezevec (neregistrovaný)
    No a nemyslíte, že právě k tomu ty všelijaké registry slouží?
    Kdo žije z ruky do huby, nemá vůbec žádnou rezervu, a ještě si blazeovaně půjčí, takže každá přechozená chřipka ho dostane do bankrotu - ten by si FAKT pučovat nic neměl.
  • 24. 1. 2007 16:19

    ajak10 (neregistrovaný)
    Myslím si, že tyto registry jsou dobrá věc. Jen by měli vést neplatiče, kteří neplatí systematicky, dlouhodobě a nebo opakovaně. Já splácím spoustu půjček. Problém se splácením nemám, ale jednou mi přišla výplata na účet o pár dní později, čehož jsem si ani nevšiml, takže zůstatek na účtu nestačil pokrýt všechny platby a jedna splátka překlenovaního úvěru stavebního spoření nebyla uhrazena. Následně mi přšla od této stavební spořitelny upomínka, na jejímž základě jsem vůbec zjistil co se stalo a tuto splátku jsem ihned uhradil. Do té doby a od té doby jsem neměl jedinou nezaplacenou splátku. Přesto, když jsem si za poplatek nechal pro kontrolu zaslat výpis z CBCB, tak jsem tam měl záznam, že jsem nezaplatil jednu splátku. Dokonce z tohoto výpisu ani nevyplývá, zda jsem jí dodatečně uhradil.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Autor působí jako redaktor ekonomické redakce České televize.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).