Hlavní navigace

dTest: Operátoři často nerespektují nařízení občanského zákoníku

16. 9. 2014

Sdílet

Polovina operátorů (zejména ti virtuální) nerespektují nová ustanovení občanského zákoníku. Vyplývá to ze šetření sdružení dTest, který se zaměřil na jejich obchodní podmínky. Podle nich polovina operátorů odkazuje na neplatnou právní úpravu a více než polovina skrývá v podmínkách smluvní pokuty.

Obchodní podmínky a ceníky mění operátoři velmi rychle, ale jejich kvalita není valná. Chybné odkazy jsou většinou v podmínkách tzv. virtuálních operátorů, kteří mají poměrně málo zákazníků, uvedl Miloš Borovička, právní poradce sdružení dTest s tím, že chybný odkaz nemusí zákazníky přímo poškozovat, ale při řešení problému se smlouvou či reklamací může docházet ke zmatkům.

Nesprávné poučení zákazníka může být považováno i za klamavou obchodní praktiku, za tu může Český telekomunikační úřad udělit i několikamilionovou pokutu, míní Borovička. 

Druhá část průzkumu dTestu se zaměřila na smluvní pokuty, které by se podle nálezu Ústavního soudu neměly ukrývat v obchodních podmínkách, ale měly by být uvedeny samostatně přímo ve smlouvě. Neměli jsme velká očekávání, protože o nálezu Ústavního soudu ví spíše jen odborná veřejnost. Český telekomunikační úřad ho ale ve své rozhodovací praxi k nelibosti operátorů aplikuje, upozornil Borovička a dodal, že více jak polovina operátorů by se svými pokutami nebyla u soudu úspěšná, protože o nich musí informovat transparentně v textu hlavní smlouvy.

Výsledky průzkumu naleznete na webu sdružení dTest.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).