Hlavní navigace

Ochrana spotřebitele je v ČR oproti Evropě podprůměrná

30. 5. 2012

Sdílet

Úroveň podmínek pro spotřebitele je v ČR ve srovnání s členskými zeměmi EU mírně podprůměrná. Vyplývá to z pravidelné výroční zprávy Evropské komise, která zároveň dává do souvislosti kvalitu ochrany spotřebitele s celkovou úrovní ekonomiky.

Podle závěrů Komise jen polovina českých spotřebitelů považuje ochranu při koupi zboží a služeb za dostatečnou. Jen 43 % dotázaných důvěřuje úřadům, které mají ochranu spotřebitelů na starosti. Prodejci si získali o deset procent více důvěry, ale stále to nestačí na evropský průměr, řekl Miloš Borovička, právní poradce časopisu dTest s tím, že nejlépe z hodnocení vycházejí spotřebitelské organizace, kterým dotázaní věří v 68 %.

Přitom je zajímavé, že Češi oproti většině evropských obyvatel vynikají ve znalosti základních spotřebitelských práv. Na dotazy ohledně záruky či možnosti vrátit zboží v e-shopu odpovídali nejlépe. Čeští prodejci mají podle výsledků horší znalosti než kupující. Více než polovina z nich například nevěděla, do jaké doby musí vyřídit reklamaci. I přes to jsou ve svých znalostech oproti jiným zemím nadprůměrní.

Podle Komise nicméně dochází k pozvolnému zlepšování podmínek oproti předchozím rokům. Celkové hodnocení ČR najdete na webu časopisu dTest.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Autorka je zástupkyní šéfredaktora serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).