Pravidla pro přechod k jiné zdravotní pojišťovně se v minulosti změnila tak, že odejít ke konkurenci můžete pouze jednou ročně a to k 1. lednu. Podmínkou je, abyste stihli přeregistrovat do 30. června předcházejícího roku.
Před koncem června se tak pravidelně objevují kampaně zdravotních pojišťoven, která lákají na své výhody. Kromě toho se tradičně objevují i ne zrovna poctivé praktiky podomních náborářů.
Na ty momentálně upozorňuje Všeobecná zdravotní pojišťovna s tím, že se snaží odloudit klienty ke konkurenční pojišťovně i za pomoci lží. Podomní náboráři například tvrdí, že VZP příští rok končí či krachuje a je nutné se registrovat ke konkurenci nebo že pojišťovna neplatí včas lékařům, kteří následně její klienty odmítají ošetřovat. Někteří dokonce klienty přeregistrují bez jejich vědomí když se vydávají za pracovníky VZP a požadují data z průkazu pojištěnce i podpis jakéhosi dokumentu.
Kromě výše popsaných postupů, kdy náboráři používají lživé argumenty, se objevují i horší případy – klientům VZP se opakovaně stalo, že byli ke konkurenci přeregistrováni bez svého vědomí. Zpravidla je předtím navštívil někdo, kdo se představil jako pracovník VZP a nechal si pod vymyšlenou záminkou ukázat průkaz pojištěnce, případně podepsat jakýsi papír. Data z průkazu pojištěnce pak ovšem takový podvodník využil k tomu, že za nic netušícího klienta VZP vyplnil přeregistrační formulář, falšoval či podvodně získal jeho podpis a přehlásil ho tak ke konkurenci. Pracovníci VZP přitom žádné kontroly či průzkumy v bytech klientů ani na ulici neprovádějí.
Pokud si myslíte, že vám jiná zdravotní pojišťovna nabídnout lepší služby, neuzavírejte přeregistraci s podomním náborářem, ale přímo u pojišťovny, kterou si vyberete sami.