Hlavní navigace

Nenechte si přeregistrovat k jiné pojišťovně podvodem. Vyberte si sami

28. 5. 2015

Sdílet

Pravidla pro přechod k jiné zdravotní pojišťovně se v minulosti změnila tak, že odejít ke konkurenci můžete pouze jednou ročně a to k 1. lednu. Podmínkou je, abyste stihli přeregistrovat do 30. června předcházejícího roku.

Před koncem června se tak pravidelně objevují kampaně zdravotních pojišťoven, která lákají na své výhody. Kromě toho se tradičně objevují i ne zrovna poctivé praktiky podomních náborářů.

Na ty momentálně upozorňuje Všeobecná zdravotní pojišťovna s tím, že se snaží odloudit klienty ke konkurenční pojišťovně i za pomoci lží. Podomní náboráři například tvrdí, že VZP příští rok končí či krachuje a je nutné se registrovat ke konkurenci nebo že pojišťovna neplatí včas lékařům, kteří následně její klienty odmítají ošetřovat. Někteří dokonce klienty přeregistrují bez jejich vědomí když se vydávají za pracovníky VZP a požadují data z průkazu pojištěnce i podpis jakéhosi dokumentu.

Kromě výše popsaných postupů, kdy náboráři používají lživé argumenty, se objevují i horší případy – klientům VZP se opakovaně stalo, že byli ke konkurenci přeregistrováni bez svého vědomí. Zpravidla je předtím navštívil někdo, kdo se představil jako pracovník VZP a nechal si pod vymyšlenou záminkou ukázat průkaz pojištěnce, případně podepsat jakýsi papír. Data z průkazu pojištěnce pak ovšem takový podvodník využil k tomu, že za nic netušícího klienta VZP vyplnil přeregistrační formulář, falšoval či podvodně získal jeho podpis a přehlásil ho tak ke konkurenci. Pracovníci VZP přitom žádné kontroly či průzkumy v bytech klientů ani na ulici neprovádějí.

Pokud si myslíte, že vám jiná zdravotní pojišťovna nabídnout lepší služby, neuzavírejte přeregistraci s podomním náborářem, ale přímo u pojišťovny, kterou si vyberete sami.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Autorka je zástupkyní šéfredaktora serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).