Hlavní navigace

Nejistý nárok na 100% plnění od zkrachovalé cestovky: Asociace se hádá s pojišťovnou

26. 3. 2012

Sdílet

Je pojišťovna povinna vyplatit klientovi zkrachovalé cestovní kanceláře plnou náhradu i když cestovka nejednala s pojišťovnou čestně? Právě tato otázka je předmětem sporu mezi pojišťovnou Generali a Asociací českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA). 

Vyprovokoval ho loňský krach cestovní kanceláře I. Parkam Holidays, která byla pojištěna proti úpadku u pojišťovny Generali. Ta ale jejím klientům nevyplatila plnou náhradu škody a ti se nyní chtějí bránit. Pojišťovna argumentuje tím, že pojistná částka neodpovídala reálné hodnotě a v případě úpadku I. Parkam Holidays mohlo dojít k naplnění skutkové podstaty trestného činu podvodu.

AČCKA však na toto vysvětlení opáčila, že klient má být  chráněn (tedy měl by dostat vyplacených celých 100 % své škody) i v případě, že by skutečně cestovní kancelář jednala podvodně a poskytla nepravdivé či neúplné podklady. Pak má pojišťovna podle asociace právo vymáhat na cestovní kanceláři náhradu škody.

Argument podkládá rozhodnutím Evropského soudního dvora, který zástupci pojišťovny Generali označili za nesouvisející.

Ministerstvo pro místní rozvoj si už nechalo k případu vypracovat právní analýzu, podle které pojišťovna zřejmě špatně stanovila pojistnou částku a nedostála tak úloze odborného garanta pojistné smlouvy. Poslední slovo ale bude mít v celé kauze až rozhodnutí soudu.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).