Podle výzkumu společnosti Gfk, který byl realizován pro Navigátor bezpečného úvěru, spotřebitelé nevědí, na koho se mají obrátit v případě, že narazí na lichvu: Osobně oceňuji aktivity, kterým se SOS – Sdružení ochrany spotřebitelů a podobné organizace dlouhodobě věnují, spotřebitelé by ale měli vědět, že to není instituce, na kterou se v případě problémů s úvěrem mají obrátit,
uvádí profesor Univerzity Karlovy a člen vládního NERVu, prof. Michal Mejstřík.
To vyvolává u lidí skepsi: Lidé pak často mají, bohužel, pocit, že jejich situaci nikdo neřeší a že podobné podvodné či neetické jednání projde bez trestu,
doplňuje Mejstřík.
Dozor přitom má v rukou většinou Česká obchodní inspekce (ČOI). Podnět můžou spotřebitelé dávat také on-line na webu www.coi.cz
Pomoc s nevyváženými vztahy mezi věřitely a dlužníky vám nabízí i náš server Měšec.cz. Můžete využít odbornou poradnu, ve které vám odpovídá specialista na insolvenci JUDR. Petr Horák z Olomouce.