Předvánoční čas je čas nákupního šílenství. Nejedna domácnost si ale v rozpočtu nechává rezervu na povánoční výprodeje zlevněného zboží. Právě spotřebitelé, kteří v nákupní horečce a s šíleným odleskem v očích baží po slevách, jsou ale snadným terčem nekalých praktik některých obchodníků.
Často například majitel obchodu láká zákazníky na falešné slevy, kdy cenu výrobku vlastně nesníží, jen označí zboží lákavou křiklavou vysačkou nebo dočasně navýší původní cenu tak, že zdánlivě zlevněné zboží vlastně prodává za cenu obvyklou. Než tedy zboží koupíte, zamyslete se nad tím, zda je cena opravdu nižší než obvyklá u daného zboží.
Láká-li obchodník na slevy, vždy musí být na zboží konečná cena a vyčíslení slevy na haléř sedět. Pokud vám čísla na cenovce nesedí, podejte podnět České obchodní inspekci. Klamání spotřebitelů může obchodníka vyjít na pokutách dost draho,
varuje zpráva sdružení dTest a upozorňuje i na klamavá tvrzení některých obchodníků. že na zlevněný sortiment se nevztahuje plná záruka.
Výjimku tvoří sleva, která byla poskytnuta pro vadu výrobku – pro takovou vadu pak zboží reklamovat nelze, na všechny ostatní vady daného zboží záruka ovšem platí,
upozornil Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení s tím, že o důvodu takové slevy musíte být při nákupu informováni a tato skutečnost by měla být potvrzena také na dokladu o koupi.