Jet na dovolenou s cestovní kanceláří má své výhody. Můžete sice zaplatit o něco více, než v případě cestování na vlastní pěst, ale na oplátku získáváte péči této kanceláře. Tedy měli byste. Než smlouvu uzavřete, pečlivě si vše pohlídejte. I v případě, že není smlouva o zájezdu uzavřena písemně, což zákon povoluje, musí pořadatel zájezdu dodat alespoň písemné potvrzení o jejím uzavření,
připomíná Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.
Smlouva, a nebo v případě ústí smlouvy potvrzení o této smlouvě musí obsahovat předem dané náležitosti:
- Přesné vymezení smluvních stran – tedy účastníků zájezdu a cestovní kanceláře.
- Přesné vymezení samotného zájezdu.
- Veškeré zahrnuté služby.
- Ceny a stornopoplatky.
Pro přehlednost i kvůli častým stížnostem zde musí být bližší údaje o ubytování, stravování a dopravě. Samozřejmé by mělo být popsání systému stížností a reklamací včetně způsobu řešení sporů,
dodává Lukáš Zelený.
Zákon ale ukládá pořadateli zájezdu i možnost jej zrušit. Například v situaci, kdy je konání zájezdu podmíněné minimálním počtem osob, ale nedojde k naplnění kapacity. Cestovní kancelář vám také může změnit cenu zájezdu i po uzavření smlouvy, a to až do jednadvacátého dne před odjezdem. Může to ale udělat jen v případě, že je to předem domluvené a před odjezdem se zvýší cena:
- Dopravy,
- pohonných hmot,
- platby spojené s dopravou (letištní nebo přístavní poplatky),
- kurz koruny o více než 10 %.
Měnit podmínky ale můžete i vy jako zákazník. Pokud se například nemůžete zúčastnit, je možné za sebe vyslat náhradníka. Stačí to oznámit pořadateli zájezdu a připojit souhlas osoby se smlouvou. Změnu ale můžete udělat nejpozději 7 dní před odjezdem.