Češi stále více nakupují dovážené ojetiny. Rychlost růstu podílu kupovaných zahraničních ojetin ale zpomaluje. Meziročně to bylo za první kvartál o 8 %, zatímco v předchozím roce ještě o 24 %. I přes vytrvalý růst je ale dovoz zahraničních aut jen minoritní, v 70 % totiž Češi kupují ojetá auta českého původu. Když už z ciziny, nejčastěji z Německa (16 %) nebo z Itálie (9 %). Vyplývá to ze statistik společnosti Cebia.
Podle nich je také u vozu dovezeného z ciziny o polovinu vyšší pravděpodobnost, že by mohl mít stočený tachometr. Lidé se často mylně domnívají, že výběrem vozidla ze zahraničí se vyhnou stočeným tachometrům. Ve skutečnosti se do ČR často účelově dovážejí vozidla s nezjistitelnou historií, která lze v zahraniční relativně levně koupit,
uvádí zpráva Cebia s tím, že u dovážených ojetin se ve zvýšené míře vyskytují rizika jako je neznámý původ vozidla a předělání jeho identifikátorů. Takto jsou v tuzemsku často legalizována vozidla odcizená v zahraničí. Navíc u dovážených ojetin hrozí i omlazení vozidla, neodvedené DPH nebo falešné servisní knihy, resp. falešné záznamy většinou neexistujících servisů,
vysvětluje tiskové prohlášení Cebia, podle kterého se celková míra stáčení ojetin drží dlouhodobě na hranici kolem 40 %.
Nejčastěji se podle společnosti Cebia stáčejí nejprodávanější modely značek Škoda, Volkswagen, Audi, BMW, Ford, a Renault.