Hlavní navigace

Kdo musí od nového roku s ČSSZ komunikovat už jen elektronicky?

5. 12. 2013

Sdílet

Podle zákona č. 470/2011 Sb. začne od nového roku platit povinnost komunikovat ve stanovených případech s Českou správou sociálního zabezpečení (ČSSZ) elektronicky. Vztahuje se na zaměstnavatele, lékaře a OSVČ.

Těm zaměstnavatelům, kteří se nestihli dostatečně připravit na elektronické předávání tiskopisů od 1. 1. 2014, ČSSZ ještě v příštím roce umožní splnit tuto povinnost i prostřednictvím tiskopisu v klasické papírové podobě, rozhodl nyní Vilém Kahoun o udělení roční výjimky, která se vztahuje na tiskopisy podávané zaměstnavateli.

Také pro lékaře a OSVČ byla již dříve zavedena výjimka s ročním odkladem. Ta zůstává v platnosti.

Podle monitoringu ČSSZ nejsou na změnu připraveni především zaměstnavatelé s malým počtem zaměstnanců, kteří posílají dokumenty spíše v listinné podobě. Velcí zaměstnavatelé v naprosté většině využívají k zasílání dokumentů ČSSZ elektronickou komunikaci už nyní.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).