Hlavní navigace

Jak reklamovat vady u zájezdu?

17. 6. 2015

Sdílet

Možná vás to také potkalo: pokoj bez slibovaného balkonu, místo výhledu na moře špinavý dvůr, hmyz na pokoji, plíseň ve sprše…Pokud koupený zájezd neposkytuje vše, co cestovní kancelář při jeho nabídce avizovala, můžete ho reklamovat. Na vady byste ale měli upozornit delegáta hned při pobytu. Kromě toho si nedostatky zdokumentujte, případně je ukažte dalším rekreantům, kteří by vám je mohli dosvědčit.

Pořadatel je povinen zajistit náhradu, a pokud ji nesjedná včas, můžete si ji zařídit ve vlastní režii na jeho náklady. Lhůtu si stanovíte sami a měla by být přiměřená okolnostem. Pokud zástupce cestovní kanceláře vašim oprávněným nárokům nevyhoví, dochází k porušení smlouvy, a za to se platí, uvedl Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTest. 

Pokud se nepodaří vaše námitky vyřešit na místě, musíte zájezd reklamovat a to do měsíce po jeho skončení.

V případě, že například chybí slibovaný balkón, měli byste od cestovky dostat rozdíl v ceně, o který byste platili méně za pokoj bez balkónu. Za vady, které nejdou takto snadno vyčíslit byste pak měli dostat slevu. Ohledně samotné výše slevy bohužel neplatí žádné závazné vodítko, které by ji určovalo. Někdy se proto používá tzv. Frankfurtská tabulka slev, která se používá v Německu. Podle ní máte například nárok na slevu 10 – 25 % za jiný než smluvený hotel (dle vzdálenosti), 5 – 10 % za chybějící výhled na moře nebo třeba 5 – 10 % za nefunkční výtah.

V případě, že vás kvůli potížím naopak ubytují v lepším pokoji, než jste zaplatili, náklady jsou za pořadatelem zájezdu, nikoli za vámi, takže nemusíte nic doplácet.

Podle Zeleného cestovní kancelář odpovídá za splnění povinností ze smlouvy o zájezdu obecně a je tedy jedno, zda za ni jednotlivé služby poskytuje někdo jiný. Naráží například na případ, kdy byste se v hotelové restauraci nakazili nějakou nebezpečnou bakterií. I v tomto případě podle Zeleného nese odpovědnost cestovní kancelář. Pořadatel je rovněž povinen poskytnout pomoc v nesnázích, a pokud zájezd nemůže pokračovat, musí zákazníka dopravit zpět do vlasti, dodal.

V rámi uplatnění náhrady škody a nemajetkové újmy už nejste omezeni měsíční lhůtou jako u reklamace, ale i tak je vhodnější nijak neotálet. Nárok se promlčí za tři roky.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).